17 סוגי מסכה טבעית לשיער חלק – הכנה ביתית

אין שום דבר כיף בהתמודדות עם שיער יבש ושביר . מלבד מראה חסר ברק, הוא גם מוביל לרוב לשבירה שמונעת צמיחת שיער בריאה. 17 סוגי מסכה טבעית לשיער חלק – הכנה ביתית:

אין שום דבר כיף בהתמודדות עם שיער יבש ושביר . מלבד מראה חסר ברק, הוא גם מוביל לרוב לשבירה שמונעת צמיחת שיער בריאה. אמנם היפוך נזקים והחזרת רמות הלחות לוקח זמן, אך למרבה המזל יש יותר מקומץ של מתכונים למסכות שיער עשה זאת בעצמך שיכולים לעזור לשפר את בריאות השיער שלך לאורך זמן – אין צורך במוצרים יקרים.

סביר להניח שכל מה שאתה צריך כדי להניק את השיער שלך בחזרה לצורתו הטובה ביותר אי פעם תוכל למצוא במזווה או במקרר שלך. יתרה מכך, רבות מהמסכות האהובות עלינו לשיער עשה זאת בעצמך דורשות רק מרכיב אחד, כך שאתה אפילו לא צריך להכניס ניחושים ולשחק כימאי בבית. הסיבה לכך היא שרבים מהמרכיבים הפופולריים המשמשים למתכוני יופי עשה זאת בעצמך, כגון מיונז או אלוורה , כבר מכילים שפע של ויטמינים, חלבונים וחומצות אמינו.

שמן קוקוס

” שמן קוקוס הוא מעצמת יופי טבעית ועובד בצורה הטובה ביותר כדי לרכך ולאלף שיער יבש עבה”, אומר אברמיטה. “

ישנן מספר דרכים להשתמש בשמן קוקוס בהתאם לצרכי השיער שלך. ראשית, אתה יכול לנסות מריחת שמפו לפני 10 דקות אם אתה משתמש בו כטיפול לחיזוק השיער. לחלופין, לטיפול מיזוג עמוק, השתמשו במקום מרכך ומרחו מאמצע הפיר ועד לקצוות כדי להרטיב ולהוריד קרזול. לבסוף, אברמיטה מציינת כי “כאשר משפשפים אותו ישירות על הקרקפת, לשמן הקוקוס יש אפקט אנטי-מיקרוביאלי, המסייע להילחם בקשקשים. בכל שיטה שתבחרו, המסו את שמן הקוקוס על ידי שפשוף כמות קטנה בין הידיים ושימוש במסרק רחב שיניים. לציפוי אחיד של הקרקפת וקווצות השיער. שמן קוקוס הוא כבד, אז השתמש בכמות המתאימה למרקם השיער שלך. “לשיער עדין, השתמש בכפית, ולשיער עבה, השתמש בכף,” מורה אברמיטה.

מרכיבי מפתח 

שמן קוקוס, המכונה גם חומצה לאורית, מופק מאגוזי קוקוס. חומצה לאורית שנמצאת בשמן קוקוס יכולה להיות בעלת תכונות אנטי-מיקרוביאליות, שיכולות לעזור להרוג חיידקים על העור ולהפחית דלקת. הוא גם ידוע כמסייע בהסרת איפור, פילינג העור ונעילת לחות.

חלב ודבש

אם אתה מתלבש בשיער עדין ומחפש מסיכת שיער עשה זאת בעצמך לטיפול בנזק, מצאת אותה בתערובת של חלב ודבש. ” דבש מכיל קרטין כדי לעזור לחזק את השיער ולמנוע שבירה הנגרמת משיער חלש ושביר”, מסביר אברמייט. “זה גם מעודד התחדשות תאים לקרקפת בריאה יותר ויש לו תכונות אנטי דלקתיות שיכולות להרגיע גירוי.” בשילוב עם חלב – שהוא מלא בחלבונים, חומצות אמינו , ויטמין B12, ברזל ואבץ – הצמד יכול לעזור לרכך את השיער ולתמוך במבנה שלו.

מכיוון שלחלב יש עקביות דקה ונוזלית, אברמייט ממליצה לשים כוס חלב אחת יחד עם כף אחת של דבש לתוך בקבוק תרסיס ולהטמיע אותו על השיער. השאר למשך 10 עד 20 דקות לאחר השמפו (במקום מרכך). יש לשטוף במים חמימים לקבלת תוצאות מבריקות וחלקות.

ככל שהשיער שלך עבה יותר, תכולת השומן של החלב גבוהה יותר. לדוגמה, אם יש לך שיער גס, השתמש בקרם, ואם יש לך שיער דק, השתמש בחלב רזה.

בננה ושמן זית

שני מרכיבים שסביר להניח שיש לך במטבח שלך שיכולים לחולל פלאים כדי לשקם את השיער שלך הם בננות ושמן זית. “בננה מעניקה לחות ומעניקה לחות לשיער עמום, פגום ויבש, שכן היא עשירה בויטמינים ומינרלים (כמו אשלגן) שיכולים לחזק את השיער ולאזן את ה-pH של הקרקפת”, מסבירה פריזה. “שמן זית עשיר בשומנים בריאים ובוויטמין E , שיכולים לגרום לשיער להיראות מבריק וחלק יותר. הוא עשוי גם להעניק לחות לשיער ולרפא נזקים שעלולים לגרום לשבירה ולקצוות מפוצלים”.

להכנת מסכת השיער הביתית, השתמשו בבננה אחת בשלה ובכף אחת של שמן זית. מערבלים או מועכים את הבננה עד שהיא מגיעה לפירה ללא גושים. מוסיפים את שמן הזית וממשיכים לערבב. התוצאה צריכה להיות מסיכת שיער מוקצפת וקציפה. בזמן המקלחת, מרחי את המסכה על כל השיער והקרקפת בעזרת האצבעות. השאר למשך 10 עד 15 דקות לפני השטיפה.

אבוקדו ושמן זית

” קצוות מפוצלים נגרמים מהיחלשות של מבנה הציפורן, וכתוצאה מכך שיער פגום”, אומר אברמייט. “הנזק נגרם בעיקר מעיצוב חום, כימיקלים קשים מהדגשה או יישור, ורדיקלים חופשיים בסביבה שלנו כמו זיהום וחשיפה לשמש”. ולמרות ששום דבר לא באמת יכול לתקן קצוות מפוצלים יחד (תצטרכו לקצץ כדי להיפטר מהם לחלוטין), מסכת שיער יכולה לגרום להם להיראות בריאים בינתיים.

“באבוקדו יש מינרלים שיאטמו את הציפורן, כמו גם חלבונים וויטמינים להזנה וריכוך של השיער”, אומרת אברמייט. “שכבה של שמן זית תוסיף ברק וחלק ומבריק על השיער הפגום”. להכנה יש להשתמש בחצי אבוקדו וחצי כוס שמן זית. מועכים יחד בקערה עם מזלג ומורחים על הקצוות המפוצלים בלבד. זה הכי טוב כאשר הוא נשאר למשך חצי שעה.

חלמון

ארוחת הבוקר של יום ראשון בבוקר פשוט קיבלה קצת יותר רב תכליתי. “חלמון הביצה עשיר בויטמינים שעלולים להפוך את השיער לעמיד יותר בפני נזקים”, מסבירה פריזה. “ויטמינים A ו-E, ביוטין ופולאט הם חלק מהרכיבים התזונתיים שנקשרו לצמיחת שיער ולשיער בריא – מריחת חלמון ביצה על הקרקפת שלך יכולה להחדיר לשורש השיער שלך ויטמינים אלה.” 

כדי לעשות את המסכה הזו, התחל עם שיער נקי ויבש. מערבבים את החלמון ומורחים את המסכה באמצעות האצבעות, תוך הקפדה על ציפוי החלק העליון של הקרקפת וקצוות השיער. השאירו למשך שעה אחת ושטפו במים קרים (מים חמים עלולים לגרום לביצה להתכרבל).

יוגורט

שני המומחים מסכימים שהאיפור של יוגורט יכול לעזור לשמור על קרזוז. “חומצת החלב ביוגורט מעניקה לחות לשיער, מה שיעזור להרטיב נזקים ולמנוע קרזול”, אומר פריזה. “כשהיוגורט נשטף זה גם עוזר לנקות תאי עור מתים שעלולים להצטבר על זקיקי השיער”. ניתן לערבב יוגורט עם מרכיבים רבים אחרים בהתאם לתוצאה הרצויה. (לשלב עם שמן קוקוס כדי לעזור עם נשירת שיער, דבש כדי לעזור לשיער לשמור על לחות, אבוקדו כדי לעזור לחזק את השיער ולהוסיף ברק, או לימון כדי לסייע באיזון ה-pH של הקרקפת.)

אברמיטה ממליצה לערבב כוס אחת של יוגורט עם כף שמן זית כדי להוסיף עוד ברק וחלק לגדילים. מרחו את התערובת על השיער למשך 10 דקות ושטפו במים חמים. 

אלוורה

בעוד שאלוורה ידועה פופולרית בהשפעות הקירור שלה המסייעות להרגעת כוויות שמש, תכונות הריפוי שלה יכולות להועיל גם לשיער ולקרקפת. אלוורה עשירה בויטמינים E ו-C, שניהם נוגדי חמצון הפועלים כמגן מפני רדיקלים חופשיים, מה שהופך אותו למרכיב נהדר לחיזוק ותיקון גדילים. יתר על כן, יש לו יכולות לחות מדהימות שעוזרות למשוך ולשמור על לחות – להתראות שיער יבש! כאילו זה לא מספיק, יש לו גם תכונות אנטי דלקתיות שעוזרות להרגעת קרקפת מגורה. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, ערבבו אלוורה טהורה עם מים וזלו אותה על השיער כאיסוף או השתמשו בכף אלוורה וערבבו אותה עם המרכך או מסכת השיער האהובים עליכם ביום השטיפה.

חומץ תפוחים

לדברי פריז, חומץ תפוחים יכול להיות בעל יתרונות עבור סוגי שיער רבים. “זה יכול להיות חומר ניקוי מצויין לשיער עדין ארוך. זה יכול לעזור לסגור את ציפורן הציפורן של שיער שטופל בצבע, ובכך להפחית דהייה. זה גם יכול לעזור לשלוט בפריזה, מה שהופך אותו לטיפול פופולרי בקרב בעלי שיער מתולתל וטבעי. אפילו לנקות את זקיק השיער מפסולת ולעזור להפחית נשירת שיער.” אם יש לך שיער יבש, היזהר, שכן שימוש רב מדי עלול לגרום ליובש נוסף על ידי הסרת יותר מדי שמנים.

למסכה קלה, ערבבו כוס אחת של חומץ תפוחים עם כף דבש (זה משמש כחומר קשירה כדי למנוע מהלחות להיפלט מהשיער והקרקפת). הכניסו את התערובת לבקבוק ספריי וערפלו על השיער. השאר למשך 10 דקות לפני שטיפה במים חמים.

קו מנחה טוב לשטיפת חומץ תפוחים הוא חצי עד ארבע כפות חומץ תפוחים לכל שמונה אונקיות מים. עם זאת, אתה יכול להתנסות כדי למצוא דילול שמתאים לך ביותר – רק דעי ששיער יבש צריך פחות חומץ תפוחים ושיער שמן עשוי להזדקק ליותר.

סוכר חום ושמן קוקוס

זה כמעט נשמע כמו בסיס לעוגיות, אבל מסכת שיער עם סוכר חום ושמן קוקוס יכולה להציע הקלה אם אתה סובל מקרקפת יבשה ומגרדת . “הגרגירים בסוכר החום יעזרו לקלף את הקרקפת מבלי להיות קשים מדי על העור שלך – זה ינקה את הקרקפת מכל קשקשת ויכול לעזור להפחית קשקשים וגירודים”, מסביר פריזה. “שמן קוקוס יכול לעורר צמיחת שיער ולהאט את נשירת השיער מכיוון שהוא חודר עמוק לתוך הזקיקים”. כמו סוכר חום, הוא גם מקדם את בריאות הקרקפת, נלחם נגד כינים וקשקשים. יתרה מכך, שמן קוקוס מעניק לחות לשיער, מוסיף ברק ועוזר במניעת שבירת שיער וקצוות מפוצלים, מה שיכול בהכרח לעזור לשיער לגדול.

מערבבים שתי כפות סוכר חום וכף אחת של שמן קוקוס. עבדו לתוך השיער לאחר שמפו, תוך התמקדות בקרקפת. שוטפים וממשיכים עם מרכך.

שמן זית ושמן קוקוס

שילוב של שמן זית ושמן קוקוס יכול לתרום לברק מוכן למסחר וברק גבוה. אברמיטה מסבירה, “שניהם הם חומרים מרככים טבעיים השומרים על לחות בשיער כך שהוא יכול להישאר חלק, רך ומבריק”. ואם יש לך קצוות יבשים, שמן זית במיוחד יצפה אותם, ויגרום להם להרגיש חלקים ולהיראות מצוחצחים. אברמיטה ממליצה לערבב רבע כוס שמן זית עם כף אחת של שמן קוקוס מחומם. “החום של השמן יפתח את קוטיקולת השיער לחדירה עמוקה יותר”, היא אומרת. השאירו על השיער במשך 10 דקות בכובע מקלחת ואז שטפו במים חמים.

לימון וביצה

אם שגרת השיער שלך מורכבת מהמון שמפו יבש, ספריי לשיער ומוצרי עיצוב אחרים, סביר להניח שאתה חווה הצטברות על הקרקפת. שמפו מבהיר יכול לעזור, אבל מסכת שיער עשה זאת בעצמך המורכבת מביצים ולימון עשויה להיות קלה יותר להקצפת. “הלבנים של הביצים עשירים בחלבון וויטמינים שיכולים לחזק שיער פגום. הם יכולים גם להסיר הצטברות, מה שהופך אותם נהדרים לשיער שמן ולבריאות הקרקפת”, אומר פריזה. “לימון יכול לאזן את ה-pH של הקרקפת, להגביר את צמיחת השיער ולעזור בהפחתת נשירת השיער. הוא יכול גם להוסיף ברק ולעזור להפחית את ‘ריח הביצים’ שעלול להישאר בשיער”. מערבבים חלבון ביצה אחד ומיץ מלימון אחד ומורחים על שיער נקי ויבש ועל הקרקפת. השאר למשך שעה אחת לפני השטיפה.

קינמון ויוגורט

בעלי שיער דליל ונחלש הזקוקים לניקוי הקרקפת יכולים ליהנות ממסכת קינמון. המרכיב הוא חומר ממריץ שעשוי להגביר את זרימת הדם לקרקפת, מה שיכול להאיץ את תהליך צמיחת השיער. “מערבבים כפית קינמון עם שלוש כפות יוגורט לטיפול בקרקפת ובשיער”, אומר אברמיטה. “יוגורט יעבה את התערובת ויעזור לנקות את הקרקפת ולהוסיף חלבון לחיזוק. יש למרוח באצבעות ועיסה מהקרקפת לקצוות עד לכיסוי מלא. להשאיר למשך 10 דקות ולהוציא שמפו”.

מי אורז

בעוד מי האורז בהחלט המריא ב-TikTok בגלל יתרונות העור והשיער שלהם כמעט פלאים, הם שימשו במתכוני יופי עשה זאת בעצמך מאז תקופת הייאן ביפן – ולא בכדי. מי אורז מחזקים את זקיק השיער, מגבירים את הברק, מרגיעים גירוי בקרקפת, ומאמינים שהם גם מעודדים צמיחת שיער. האזהרה היחידה היא שהוא עשיר בעמילן, שיכול להתייבש. עם זאת, זה מנווט בקלות על ידי שילוב של מי אורז עם מסכת מיזוג עמוקה. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, השתמשו בו כשטיפה פעם או פעמיים בשבוע, תנו למי האורז לשבת על שיער לח ומנוקה עד 10 דקות, ואז הוסיפו חזרה לחות באמצעות מרכך או טיפול השארת פנים.

תה ירוק

לפי Abramite, עלי תה ירוק הם נוגד חמצון לשיער ולקרקפת, מגנים מפני רדיקלים חופשיים שהם גורמי לחץ מזהמים. “תה ירוק עוזר להאט את תהליך הנשירה המתרחש במהלך המחזור הטבעי של צמיחת שיער ונשירת שיער”, אומר אברמיטה, שמציין כי יתרונות נוספים הם צמצום ייצור השמן והקשקשים. בעלי שיער עמום, עדין או דליל או קרקפת שומנית ייהנו גם ממסכת תה ירוק. “תתלו עלי תה במשך חמש דקות והניחו לו להתקרר. הוסף כמה טיפות דבש ללחות וברק”, היא אומרת. “שפוך את הנוזל לבקבוק ספריי וערפל על הקרקפת והשיער. לעסות מהקרקפת לקצוות לרוויה מלאה. השאירו למשך 10 דקות ושטפו”.

אורז ואבוקדו

אם חפצים חזקים וארוכים יותר הם מה שאתה מחפש – במיוחד אם יש לך שיער בעל מרקם – אתה יכול להפיק תועלת משימוש במי אורז ואבוקדו. האורז מכיל חומצה פולית המסייעת לצמיחת שיער, ויטמינים מחזקים גדילים C, B ו-E ואינוזיטול המסייע להחלקת נזקים ולתיקון. בשילוב עם תכונות ההזנה והקרבה נגד קרזול של אבוקדו, השילוב אידיאלי להחזרת הברק והקפצה לתלתלים יבשים. עם זאת, אלה עם שיער נקבובי נמוך צריכים לשים לב לא להתערבב עם טיפולי חלבון אחרים מכיוון שאורז מכיל חלבונים משלו.

משרים כוס אורז שטוף מראש בשתי כוסות מים למשך 24 שעות ואז מסננים. (ניתן להוסיף את זה לבקבוק ספריי כטיפול סולו.) מועכים את האבוקדו ומשלבים עם מי האורז לפני שמריחים על השיער למשך 20 עד 30 דקות. השומנים הטבעיים מהאבוקדו צריכים לנטרל כל קראנץ’ עמילני מחלבוני האורז, אבל אפשר להשאיר את התערובת למשך תקופה קצרה יותר אם היא נמשכת.

מיונז

הגבירו את הלחות והפחיתו קרזול בעזרת אחד מהתבלינים האהובים עליכם. מיונז מכיל חופן שמנים המעניקים לחות לגדילים ומצפים את השיער, מה שהופך אותו לרך יותר למגע ומעניק לו גימור מבריק. מיונז יכול לשמש לבד כמסכה לשיער או בשילוב עם שמן זית לתוספת הזנה או חלמון ביצה לברק.

אבקת סודה לשתייה

שיער שמח מתחיל בקרקפת מאושרת, וסודה לשתייה היא הגיבור הבלתי מפורסם להשיג זאת. מבחינה טכנית פילינג, סודה לשתייה מסירה הצטברות של הקרקפת, מפשיטה עודפי שמנים ומשיבה את איזון ה-pH של העור. אמנם זו אולי לא מסכת שיער במובן המסורתי ביותר, אבל התוצאות מתחרות באלו של כל מרקחת שמנת: ירידה בקשקשים, הרגעת גירוי, קווצות רכות יותר והגברת ברק. לשימוש, ערבבו סודה לשתייה עם מים או שמפו עד שנוצרת משחה. עסו את המשחה לתוך השורשים והקרקפת. לשטוף לאחר מספר דקות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top