רשימת צמחי מרפא לחרדה , דיכאון ולחצים נפשיים

כולנו חווים לחצים ביום יום אך שזה מגיע לחרדה ודיכאון יש לטפל בזה ולא לגרור את הבעיה. רשימת צמחי מרפא לחרדה , דיכאון ולחצים נפשיים:

מספר תרופות צמחיות נחקרו כטיפול בחרדה, אך יש צורך במחקר נוסף כדי להבין את הסיכונים והיתרונות. הנה מה שאנחנו יודעים – ולא יודעים:

  • קאווה. נראה כי קאווה הוא טיפול מבטיח לחרדה, אך דיווחים על נזק חמור לכבד – אפילו בשימוש קצר טווח – גרמו למינהל המזון והתרופות לפרסם אזהרות לגבי השימוש בתוספי תזונה המכילים קאווה. למרות שדיווחים ראשוניים אלה על רעילות בכבד נחשפו, היזהר יתרה וערב את הרופא שלך בהחלטה אם אתה שוקל להשתמש במוצרים המכילים קאווה.
רשימת צמחי מרפא לחרדה , דיכאון ולחצים נפשיים
  • פרח תשוקה. כמה ניסויים קליניים קטנים מצביעים על כך שפרח פסיפלורה עשוי לעזור עם חרדה. במוצרים מסחריים רבים משלבים פסיפלורה עם צמחי מרפא אחרים, מה שמקשה על ההבחנה בין האיכויות הייחודיות של כל עשב. פרח פסיפלורה נחשב בדרך כלל בטוח כשהוא נלקח לפי ההוראות, אבל כמה מחקרים מצאו שהוא יכול לגרום לנמנום, סחרחורת ובלבול.
  • ולריאן. במחקרים מסוימים, אנשים שהשתמשו בוולריאן דיווחו על פחות חרדה ומתח. במחקרים אחרים, אנשים דיווחו על שום תועלת. ולריאן נחשב בדרך כלל לבטוח במינונים מומלצים, אך מכיוון שחסרים ניסויי בטיחות ארוכי טווח, אל תיקח את זה יותר מכמה שבועות בכל פעם, אלא אם כן הרופא שלך מאשר. זה יכול לגרום לכמה תופעות לוואי כמו כאבי ראש, סחרחורת ונמנום.
  • קמומילנתונים מוגבלים מראים ששימוש קצר טווח בקמומיל נחשב בדרך כלל בטוח ויכול להיות יעיל בהפחתת תסמיני חרדה. אבל קמומיל יכול להגביר את הסיכון לדימום בשימוש עם תרופות מדללות דם. שימוש בקמומיל עלול לגרום לתגובות אלרגיות אצל חלק מהאנשים הרגישים למשפחת הצמחים הכוללת קמומיל. חברים נוספים במשפחה זו הם ארגמון, ציפורני חתול, חינניות וחרציות.
  • אֲזוֹבִיוֹן. כמה ראיות מצביעות על כך שלבנדר דרך הפה או ארומתרפיה עם לבנדר יכולים להפחית חרדה; עם זאת, הראיות הן ראשוניות ומוגבלות. לבנדר דרך הפה עלול לגרום לעצירות ולכאבי ראש. זה יכול גם להגביר את התיאבון, להגביר את השפעת ההרגעה של תרופות ותוספי מזון אחרים ולגרום ללחץ דם נמוך.
  • מליסה לימון. מחקר ראשוני מראה שמיסה לימון יכולה להפחית כמה תסמינים של חרדה, כגון עצבנות והתרגשות. מליסה נסבלת בדרך כלל היטב ונחשבת בטוחה לשימוש לטווח קצר, אך עלולה לגרום לבחילות וכאבי בטן.

תוספי צמחים אינם מנוטרים על ידי ה-FDA באותו אופן שבו תרופות. למרות תקנות בקרת איכות משופרות מאז 2010, האיכות של תוספי מזון מסוימים עדיין עשויה להיות בעיה. זכור, טבעי לא תמיד אומר בטוח.

אם אתה שוקל ליטול כל תוסף צמחי מרפא כטיפול בחרדה, דבר קודם עם הרופא שלך, במיוחד אם אתה נוטל תרופות אחרות. האינטראקציה של כמה תוספי צמחים ותרופות מסוימות עלולה לגרום לתופעות לוואי חמורות.

חלק מתוספי הצמחים הנלקחים לחרדה עלולים לגרום לך להרגיש ישנוני, כך שייתכן שהם לא בטוחים לנטילה בעת נהיגה או ביצוע משימות מסוכנות. הרופא שלך יכול לעזור לך להבין סיכונים ויתרונות אפשריים אם תבחר לנסות תוסף צמחי מרפא.

אם החרדה שלך מפריעה לפעילויות היומיומיות, שוחח עם הרופא שלך. צורות חמורות יותר של חרדה זקוקות בדרך כלל לטיפול רפואי או ייעוץ פסיכולוגי (פסיכותרפיה) כדי שהתסמינים ישתפרו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top