15 התרופות (הטבעיות) הביתיות הטובות ביותר לפטרת ציפורניים

פטרת ציפורניים, הידועה גם בשם פטרת ציפורניים או tinea unguium, היא מצב ציפורניים שכיח המשפיע על מיליוני אנשים בישראל ובעולם. איך להכין משחה טבעית לפטרת ציפורניים:

פטרת ציפורניים, הידועה גם בשם פטרת ציפורניים או tinea unguium, היא מצב ציפורניים שכיח המשפיע על מיליוני אנשים בישראל ובעולם. זיהומים פטרייתיים בציפורניים יכולים להתפתח על הציפורן מאורגניזמים שונים כגון עובשים, שמרים ופטריות. זה מתרחש בדרך כלל לאחר שאורגניזמים אלו באים במגע עם ציפורן סדוק או עור המקיף את הציפורן שכן הפתח מספק שער כניסה לנבגי פטריות. 

גורמי סיכון

כאשר כפות הרגליים שלך מזיעות או נשארות לחות או לחות, ההזדמנות של הפטרייה לצמוח על ציפורני הרגליים שלך גדלה. חשיפה תכופה לסביבות חמות ולחות כמו בריכות שחייה, חדרי הלבשה, או אפילו חיים באקלים לח מציבה אותך בסיכון גבוה יותר לפתח זיהומים מסוג זה. זו גם הסיבה שנראה שזיהומים אלו נפוצים יותר בעונת הסנדלים. 

ידוע שגברים מפתחים זיהומים בפטרת ציפורניים יותר מנשים, כמו גם אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת – אנשים עם סוכרת, זרימת דם לקויה ומבוגרים. אנשים שפוקדים את מכוני הציפורניים (שם האספקה ​​אינה מנוקה כראוי) עלולים גם להעמיד את עצמם בסיכון לפתח ולהפיץ זיהומים פטרייתיים לרגליהם. 

15 התרופות (הטבעיות) הביתיות הטובות ביותר לפטרת ציפורניים

איך נראית פטרת ציפורניים?

התסמין הבולט ביותר של פטרת ציפורניים עשוי להיות שינוי צבע וכתוצאה מכך ציפורן לבנה, צהובה, חומה או אפילו שחורה. הציפורן עלולה להתעבות, מה שמקשה עליך לטפל בציפורן בעצמך. ריח רע, שבירות או אפילו הפרדה מוחלטת של הציפורן ממיטת הציפורן עשויים להיות עדות נוספת לזיהום. 

ברוב המקרים, זיהום פטרייתי בציפורן בדרך כלל אינו גורם לכאב אלא אם כן הזיהום חמור. במקרים מסוימים, הפטרייה יכולה להשפיע גם על כף הרגל, במיוחד בין אצבעות הרגליים. זה נקרא כף הרגל של אתלט . 

מה הורג פטרת ציפורניים במהירות?

למרבה הצער, אין “תיקונים מהירים” בכל הנוגע לטיפול בפטרת ציפורניים. הסיבה לכך היא שציפורן חדשה חייבת לצמוח כדי להחליף את הציפורן הישנה והפגועה. זה יכול לקחת הרבה זמן – עד 18 חודשים – כדי לצמוח מחדש את הציפורן. מסגרת זמן זו משתנה לפי כמה מהר או לאט ציפורני הרגליים שלך גדלות ועד כמה חמור הזיהום הפטרייתי.

אנשים רבים מעדיפים להתחיל עם פריטים שיש להם בבית לפני רכישת תרופות או ביקור במשרד הרופא שלהם עבור פטרת קלה בציפורניים. נסה כמה מהתרופות הביתיות היעילות הללו לפטרת ציפורניים:

1. תחזוקה שבועית

ראשית, הכינו את הציפורניים לטיפול על ידי גזירה ושיוקן פעם בשבוע. גזירת ציפורניים משחררת לחץ על הציפורניים ומסייעת לתמיסות אנטי פטרייתיות לחדור לציפורן. השתמש בקוצץ ציפורניים מסורתי ובלוח אמורי כדי לשמור על ציפורניים קצרות ודקות. הקפידו לחטא כלים לאחר כל שימוש. שמירה על ציפורניים גזורות, נקיות ויבשות תהיה חיונית בטיפול בפטרת ציפורניים ובמניעתה בעתיד.

2. לנקות גרביים ונעליים

החלפת גרביים ונעליים באופן קבוע יכולה גם לצמצם את הצמיחה של פטריות לא רצויות בכף הרגל. ניתן לכבס גם גרביים וגם נעלי ספורט כדי להיפטר מהצמיחה של שמרים ופטריות שעלולות לצמוח על הבד. הוספת חצי כוס סודה לשתייה או כוס חומץ אחת למכונת הכביסה יכולה לסייע בחיסול חיידקים ולהרוג פטריות בנעליים ובגרביים. חלק מהנעליים ניתנות לייבש במכונה. ייבוש נעליים בשמש היא אפשרות נוספת בעת ניקוי הנעלה, אך וודאו שהן יבשות לחלוטין לפני שנועלים אותן שוב.

ניתן למחוק מגפיים והנעלה אחרות שאינן ניתנות לכביסה במכונה בעזרת תמיסת חומץ ומים או לרסס בתרסיס נגד פטריות ללא מרשם (OTC). אבקה תרופתית נגד פטריות לנעליים מועילה גם בטיפול בנעליים בפטרת כף הרגל. 

מתן אפשרות לכפות הרגליים לנשום על ידי חליצת נעליים וגרביים במידת האפשר יכולה למנוע צמיחה פטרייתית. הגן על כפות הרגליים על ידי לבישת הנעלה נושמת וגרביים נקיות ויבשות. זמינים גם גרביים ונעליים אנטי-מיקרוביאליות העשויות מבמבוק, נחושת או בדים מיוחדים. הם יכולים לסייע בהפחתת חיידקים ושמרים לא רצויים מגידול בהנעלה שלך. 

גישה פרואקטיבית לשמירה על כפות הרגליים נקיות ויבשות יכולה למנוע התפשטות של פטרת ציפורניים. אתה יכול לשטוף או להשרות את הרגליים עם מי סבון חמים או אמבט רגליים באמצעות חפצי בית יומיומיים. השריית כפות הרגליים בתערובת טבעית והומיאופתית יכולה להועיל בהפחתה או בהעלמת פטרת ציפורניים. 

3. מי חמצן

מי חמצן יכול להרוג את הפטרייה שצומחת על ציפורני הרגליים. אתה יכול להשתמש במי חמצן לפטרת ציפורניים על ידי ניגוב על אצבעות הרגליים או ציפורני הרגליים הנגועות שלך עם מטלית נקייה או צמר גפן. ניתן להשתמש גם בהשריית רגליים של מי חמצן . ערבבו 1/8 כוס מי חמצן (או כמה כוסות) לארבע כוסות מים קרירים והשרו את הרגליים למשך 10 עד 20 דקות. לשטוף את הרגליים במים חמים ולייבש.

4. תה שחור

השריית רגליים בתה רגיל יכולה להועיל גם בטיפול בציפורניים או בפטרת כף הרגל. תה שחור מכיל חומצה טאנית המייבשת את כפות הרגליים, הורגת חיידקים ועוזרת לסגור את נקבוביות כף הרגל להפחתת הזעה. מרתיחים שני ליטר מים ואז מוסיפים חמש עד שש שקיות תה. הניחו לתמיסה להתקרר והשרו את הרגליים למשך 30 דקות. השתמש בהשריית כף הרגל הזו מדי יום אם תרצה בכך. 

5. השריית רגליים בחומץ

תרופה ביתית נוספת לטיפול בפטרת ציפורניים כוללת שימוש בהשריית רגל חומץ תפוחים . חומץ הוא מרכיב אנטי פטרייתי שניתן לערבב עם מים כדי ליצור טבילה לכף הרגל. מרכיב החומצה האצטית שלו עוזר להלבין ציפורניים דהויות ולעצור את התפשטות הזיהום לאצבעות אחרות. נסה חלק אחד של חומץ לשני חלקים מים חמימים והשרי את הרגליים למשך 20 דקות מדי יום. אם הריח סוחף מדי, ניתן להוסיף כמה טיפות של שמנים אתריים כדי להפוך את החוויה לנעימה יותר. חומץ לבן יכול לשמש כחלופה שכן שניהם יעילים באותה מידה.

6. סודה לשתייה

הוסף סודה לשתייה לטבילה בכף הרגל כדי לנסות לרפא את הציפורן הפגועה. אפשר גם להכין משחה של סודה לשתייה עם כמות מינימלית של מים ולמרוח ישירות על כף הרגל. הניחו למשחה לשבת על האזור הפגוע במשך 10 עד 20 דקות, ולאחר מכן שטפו במים חמים וייבשו את כף הרגל היטב.

ניתן לפזר סודה לשתייה גם בנעליים כמו אבקת רגליים. מפזרים מעט סודה לשתייה, ואז נער את הנעליים בעדינות כדי להפיץ את האבקה. הניחו לנעליים לשבת לפחות 24 שעות, ואז נערו החוצה את כל הסודה לשתייה שנותרה. 

אפשר גם לפזר סודה לשתייה על כף הרגל. לאחר המריחה על כף רגל יבשה, שים גרביים נקיות. נתרן ביקרבונט, המרכיב הפעיל בסודה לשתייה, יכול לסלק לחות בעוד שתכונות הריפוי פועלות להפחתת פטרת ציפורניים.

7. מלח אפסום

השריית רגליים באמבט מלח אפסום (מגנזיום סולפט) יכולה להיות מועילה להקלה על פטרת כף הרגל. אתה יכול לערבב כוס אחת של מלח אפסום עם שני ליטר מים חמים עד חמים ולהשרות את הרגליים למשך 10 עד 20 דקות. אתה יכול גם לנסות מרקחת מלח אפסום משוכללת יותר הכוללת:

  • 4 כוסות מים חמימים עד חמים
  • 1/2 כוס מלח אפסום
  • 1/2 כוס סודה לשתייה
  • 1/4 כוס מי חמצן
  • 1/4 כוס חומץ

מערבבים את כל החומרים ומשרים את הרגליים למשך 15 עד 20 דקות. כמה טיפות של שמנים אתריים הם תוספת נהדרת לאמבטיות רגליים. שמנים אתריים בעלי תכונות מרפא לטיפול בפטרת כף הרגל מפורטים להלן. לאחר השריית כף הרגל, שטפו את כפות הרגליים במים נקיים וייבשו במגבת נקייה. כדי למנוע זיהום רגליים נקיות, לבשו גרביים נקיות ונעליים נושמות לאחר אמבט הרגליים.

8. שמנים אתריים

שמנים אתריים הם תרופות ביתיות פופולריות למגוון מחלות נפוצות. לשמנים אתריים רבים יש תכונות אנטי-פטרייתיות ואנטי-בקטריאליות טבעיות. כמה שמנים אתריים שיכולים לעזור בהפחתת פטרת ציפורניים כוללים:

  • שמן עץ התה
  • שמן ציפורן
  • שמן קלרי מרווה
  • שמן לבנדר
  • שמן אקליפטוס
  • שמן קינמון
  • שמן לימון
  • שמן עשב לימון
  • שמן ליים
  • שמן גנבים
  • שמן אורגנו בר
  • שמן עץ מנוקה

יש לדלל שמנים אתריים עם שמן נשא, כמו שמן קוקוס או שמן זית, לפני מריחתם על העור. ערבבו את השמן הרצוי או שילוב השמנים עם שמן נשא לבחירתכם ומרחו כמה טיפות על הציפורן הפגועה. כפי שצוין קודם, אתה יכול גם להוסיף שתיים עד שלוש טיפות של שמנים אתריים לאמבטיות רגליים.

9. שמנים עם אוזון

שמנים עם אוזון, כמו שמן זית וחמניות, מכילים גז אוזון. הרעיון הוא שאוזון מספק חמצן לאזורים הפגועים, מה שהורג חיידקים וממריץ את תאי העור לריפוי מהיר יותר. מחקר אחד מצא ששמן אוזון הוא תרופה ביתית יעילה לפטרת ציפורניים הנגרמת על ידי זנים מסוימים. חוקרים בדקו שמן חמניות עם אוזון על 101 דגימות של שמרים. השמן היה טיפול יעיל נגד מספר זני פטריות. כדי לנסות את התרופה הזו, נקה וייבש את כף הרגל תחילה. עסו בעדינות כמות קטנה של שמן עם אוזון לתוך העור, עבדו אותו לתוך הציפורניים המושפעות ומסביב לכל הבוהן.

10. תמצית עלי זית

תמצית עלי זית מכילה אולeuropein, שהוא חומר אנטי פטרייתי ואנטי מיקרוביאלי טבעי. ניתן למרוח משחה עשויה מעלי זית על ציפורני הרגליים כדי להפחית זיהום. לחלופין, אתה יכול לקחת כמוסות דרך הפה המכילות את התמצית כדי לנסות להגביר את המערכת החיסונית ולטפל בפטרת ציפורניים באופן מערכתי. התייעץ עם הרופא שלך לפני נטילת תמצית עלי זית. המינון משתנה לפי ניסוח. 

11. תמצית סנקר

תמצית שורש נחש , עשויה מצמחים ממשפחת החמניות, היא טיפול הומאופתי אנטי פטרייתי טבעי לחלוטין המשמש גם לטיפול בפטרת ציפורניים. בשימוש נפוץ בשיטות האיורוודיות בהודו, ניתן למרוח תמצית שורש נחש ישירות על הציפורן הנגועה. יש למרוח את התמצית פעמיים עד שלוש בשבוע למשך מספר חודשים. שאל את הרופא שלך אם תמצית שורש הנחש מתאימה לסוג הפטרייה שלך. 

12. שום

שום הוא צמח אנטי-מיקרוביאלי חזק . לטיפול מקומי, קוצצים שיני שום והשאירו אותן על הציפורניים המושפעות למשך 30 דקות מדי יום למשך שבוע. השתמש בשום גולמי במשורה, מכיוון שהוא עלול לגרום לכוויה כימית.

שאלו רוקח לגבי תוספי צמחים המכילים שום. ניתן ליטול תוספי תזונה אלו דרך הפה כדי לא רק לטפל בזיהומי עור אלא גם יכולים לעזור ליתר לחץ דם, מחלות לב, סוגי סרטן מסוימים ולהוריד את הסיכון לעקיצות קרציות. אין ליטול תוספי שום על ידי אנשים עם כיבי קיבה, בעיות עיכול או הפרעות דימום. זה גם עשוי להפוך את הגלולות למניעת הריון לפחות יעילות. שוחח עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני נטילת תוספי שום דרך הפה.

13. קמח תירס

לקמח תירס יש כמה תכונות אנטי פטרייתיות. אתה יכול לנסות קמח תירס כתרופה ביתית שבועית לפטרת ציפורניים.

אתה יכול לנסות למרוח קמח תירס כמשחה או השרייה. לקבלת משחה, ממיסים קמח תירס במים חמימים במחבת רדודה. הניחו למשחה להתקרר לפני השימוש בה על הרגליים. תן לזה לשבת במשך שעה. 

כהשריה, הוסף סנטימטר של קמח תירס למיכל רדוד. יוצקים סנטימטר של מים חמימים על גבי קמח התירס, נותנים לקמח התירס ולמים להתערבב באופן טבעי למשך שעה. לאחר מכן, לאחר שעה, הוסף מספיק מים חמימים כדי לכסות את כל כף הרגל שלך ותן לה להשרות למשך שעה. 

14. דיאטה

התזונה הנוכחית שלך עשויה להיות האכלה בפטרייה הנגרמת על ידי צמיחת יתר של קנדידה. להלן כמה שינויים בתזונה שתוכל לבצע כדי להרעיב את השמרים ולשפר את פטרת הציפורניים:

  • חותכים סוכר
  • אל תשתה אלכוהול
  • הגבל פחמימות מזוקקות כגון לחם לבן, עוגיות ודגנים
  • מבשלים עם שמן קוקוס
  • שלבו ג’ינג’ר ושום
  • תוספת עם פרוביוטיקה

15. פעילות גופנית

פעילות גופנית סדירה יכולה לזרז את תהליך הריפוי. כאשר הדם זורם מהר יותר בגוף, הוא משחרר ויטמינים טבעיים ושוטף רעלים. רק הקפידו על היגיינה נאותה כדי להימנע מהחמרת פטרת הציפורניים. ללבוש גרביים המנדפות לחות עודפת, להשתמש באבקת רגליים אנטי פטרייתית, להסיר נעליים וגרביים מיד לאחר האימון כדי לתת לרגליים לנשום, וללבוש כפכפים או סנדלים באזורים משותפים כמו חדרי מקלחת או בריכות. זכור לשטוף את הרגליים עם סבון אנטיבקטריאלי ולייבש את כפות הרגליים לחלוטין לאחר המקלחת.

איך לדעת אם פטרת הציפורניים גוססת

טיפולים רבים בבית משפרים במהירות את מראה הציפורן, אך הפטרייה בפועל לא נעלמת עד שהציפורן החדשה והבריאה תחליף את הישנה והפגועה.

תרופות טבעיות לא בטוחות לפטרת ציפורניים

למרות שישנן תרופות ביתיות יעילות רבות לפטרת ציפורניים, יש עדיין כמה טיפולים טבעיים ומוצרים ביתיים שיכולים לגרום ליותר נזק מתועלת. לדוגמה, לעולם אל תשתמש באקונומיקה כדי להיפטר מפטרת ציפורניים. השימוש בו עלול להיות רעיל לעור ולגרום לגירוי עור חמור כאשר לא נעשה בו שימוש נכון. 

בנוסף, לעולם אל תשתמש במים חמים מדי בעת ביצוע מגוון השריית כף הרגל שהוזכר לעיל. חום מוגזם לציפורניים ולעור לא יהרוג פטריות – וטמפרטורות קיצוניות עלולות לפגוע בעור ולגרום לכוויות, שלפוחיות ולעיתים לנזק קבוע לעור. השתמש תמיד במים פושרים להשרייה.

שתן הוא עוד תרופה ביתית שיש להימנע ממנה. בעבר, האמינו שהוא יעיל נגד זיהומים פטרייתיים בשל תכולת האוריאה שלו. בעוד שאוריאה יכולה לעזור לרכך את מיטת הציפורן כדי להקל על ספיגת תרופות נגד פטריות, השתן אינו מכיל מספיק אוריאה כדי להיות יעיל.

ולבסוף, אין להסיר או לקצץ יתר על המידה ציפורניים בבית. ציפורניים פטרייתיות יש לקצץ ולתחזק כראוי באופן קבוע, אך אין להסיר יותר מדי ציפורניים. אם גזירת או הסרת ציפורניים לא נעשות כראוי, נזק למיטת הציפורן עלול לגרום לפגיעה נוספת בציפורן, שעלולה להיות בלתי הפיכה. קיים גם סיכון לגרימת זיהומים חיידקיים כאשר הציפורן הפגועה אינה מוסרת כראוי. 

אם התרופות הטבעיות לפטרת ציפורניים המפורטות לעיל אינן עובדות, ישנם טיפולים יעילים אחרים עבור פטרת ציפורניים זמינים בבית המרקחת המקומי שלך.

אפשרויות טיפול בפטרת ציפורניים ללא מרשם רופא

בעוד שטיפולים ביתיים יכולים להיות התרופה שאתה מחפש לטיפול בפטרת ציפורניים, הם אינם מוסדרים או מאושרים על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). ניתן להשיג קרמים אנטי פטרייתיים ללא מרשם , קרמים, תרסיסים ואפילו לק תרופתי. תרופות ביתיות יכולות לעתים קרובות לשפר את היעילות של מוצרים אלה.

Vicks VapoRub

אחת התרופות הפופולריות יותר ללא מרשם לטיפול בפטרת ציפורניים היא שימוש ב-Vicks VapoRub . משחות מקומיות עם מנטול מכילות את המרכיבים הטבעיים מנטול, שמן אקליפטוס וקמפור. השתמש ב-Vicks לבד או בשילוב עם טיפולים ותרופות אחרות. נקה את כפות הרגליים ומרחי כמות קטנה של Vicks VapoRub מדי יום.

ליסטרין

השריית ציפורן נגועה במוצר OTC Listerine יכולה גם לעזור להפחית או להרוג פטרת ציפורניים, בשל פעילותה האנטי-פטרייתית והאנטי-מיקרוביאלית. בשימוש נפוץ כשטיפת פה, ליסטרין המורחת על הבוהן או הציפורן הפגועה במשך 20 דקות פעמיים ביום יכולה להפחית ביעילות סימנים של פטרת ציפורניים. לחלופין, אתה יכול לעשות אמבט רגליים עם ליסטרין, תוך שימוש בחלקים שווים של מים חמים ולסטרין ולהוסיף כוס אחת של מלחי אפסום.

תרופות לרגל

תרסיסים, אבקות וקרמים לכף הרגל של ספורטאים עוזרים לעצור את צמיחת הפטריות לפני שהיא מתפתחת על הציפורן או על הבשר שמסביב. מוצרי מותג שניתן לרכוש ללא מרשם כוללים Tinactin (טולנפטאט), Micatin (miconazole), Lamisil (terbinafine) ו- Lotrimin AF (clotrimazole).

ויטמין E 

הן תוספי ויטמין E מקומיים והן דרך הפה קשורים לשיפור המראה של ציפורניים צהובות וכן להאצת צמיחת הציפורניים. ויטמין E הוא נוגד חמצון שיכול להגן ולשפר את תהליך ההזדקנות בתאים שלנו. טיפול זה יכול לחזק, לחות ולתקן ציפורניים שהן לא צבעוניות. ניתן למרוח אותו באופן מקומי על הציפורניים והעור שמסביב פעמיים ביום. למרות שזה עשוי לשפר את מראה הציפורניים, זה לא יכול להרוג זיהום פטרייתי מכיוון שאין בויטמין E תכונות אנטי פטרייתיות.

מרשמים לפטרת ציפורניים

לפעמים יש צורך בתרופות מרשם לטיפול בזיהום בציפורן שפשוט לא יעבור עם תרופות טבעיות או תרופות ללא מרשם תוך מספר חודשים. במקרה זה, תרופות אנטי-פטרייתיות בעלות מרשם יכולים למגר פטרת ציפורניים עיקשת.

תרופות אנטי-פטרייתיות מקומיות לרוב יעילות בטיפול בפטרת ציפורניים קלה עד בינונית. פתרונות מקומיים עשויים לכלול לקים תרופתיים או תרופות נוזליות. Penlac (ciclopirox) , Kerydin (tavaborole) ו- Jublia (efinaconazole) הן בין תרופות המרשם המובילות לפטרת ציפורניים. כמה תרופות מקומיות מחייבות אותך לשייף את פני הציפורן כדי לעזור לטיפול לעבור למיטת הציפורן. אם ספק שירותי הבריאות שלך רושם תרופה מקומית, עקוב אחר ההוראות בקפידה ליישום והסרה. 

תרופות נגד פטריות דרך הפה יכולות להגיע בכמוסות, בטבליות או בנוזל. כמה מרשמים נפוצים הם Diflucan (fluconazole) , Lamisil (terbinafine) , Onmel (itraconazole) ו- Sporanox (itraconazole) .

תופעות לוואי של תרופות נגד פטרת ציפורניים

אחד היתרונות הרבים של שימוש בטיפולים הומאופתיים הוא שיש מעט עד אין תגובות שליליות. טיפולים מקומיים שנקבעו לעתים קרובות לטיפול בפטרת ציפורניים עלולים לשרוף או לעורר שלפוחיות בעור. תרופות דרך הפה לטיפול בפטרת ציפורניים עלולות לגרום לנזק לכבד או למערכת העיכול. תגובות אלרגיות הן גם תופעות לוואי חמורות שיכולות לנבוע מכל תרופה או תרופה.

טיפולים רפואיים אחרים

אתה יכול לשאול את הרופא שלך לגבי סוגים אחרים של הליכים או טיפולים. אחת האפשרויות הפופולריות היא טיפול בלייזר. ישנם מספר מכשירים שאושרו על ידי ה-FDA. עם זאת, טיפול בלייזר דורש בדרך כלל מספר פגישות לאורך זמן ועלול להיות יקר (וכרגע אינו מכוסה בביטוח). 

מתי לפנות לרופא לגבי פטרת ציפורניים

אם אתה חווה פטרת מתמשכת בציפורניים או כאב נוכח, ייתכן שתצטרך לקבוע פגישה עם מומחה. רופא עור או פודיאטר יעריכו את הסימפטומים שלך ועשויים לשלוח דגימה קטנה של ציפורן הרגליים או הבשר הפגועים למעבדה לניתוח שכן סוגים שונים של פטריות ושמרים גורמים לפטרת הציפורניים. הכרת הגורם הספציפי לפטרת כף הרגל שלך יכולה לעזור לזהות את הטיפול הטוב ביותר בפטרת ציפורניים.

שינויים בציפורניים יכולים להיגרם גם ממצבים בסיסיים, כמו פסוריאזיס וסוכרת , לכן חשוב לפנות לייעוץ רפואי מקצועי אם המצב שלך נמשך או מחמיר . זיהומים חיידקיים ופטרייתיים בעור בחולי סוכרת מביאים לרוב לאשפוזים בבתי חולים, ובמקרים חמורים עלולים לגרום לקטיעות. אם אתה בסיכון גבוה יותר לזיהום, עליך לדלג על תרופות ביתיות ולפנות לטיפול רפואי מקצועי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top