שימוש אלוורה על עור הגוף והפנים – תרופות טבעיות יתרונות וחסרונות

אלוורה הוא צמח ממשפחת הקקטוסים, והוא פופולרי מאוד בזכות סגולותיו הקוסמטיות וגם הרפואיות. שימוש אלוורה על עור הגוף והפנים – תרופות טבעיות יתרונות וחסרונות:

אלוורה הוא צמח ממשפחת הקקטוסים, והוא פופולרי מאוד בזכות סגולותיו הקוסמטיות וגם הרפואיות. הנוזל השקוף דמוי הג’ל, המצוי בחלק הפנימי של העלה הוא זה שנותן לצמח הזה את היתרונות המדהימים. מכיוון שג’ל האלוורה מורכב מ-96% מים, אין זה פלא שלתמציות של צמח זה יש תכונות לחות וריפוי עור מדהימות. בנוסף, צמח האלוורה הוא גם מקור עשיר של נוגדי חמצון וויטמינים A, B, C ו-E. הרבה סגולות ריפוי של צמח זה הן גם הודות לנוכחותן של שבע חומצות אמינו חיוניות השואפות רבות לשמור על בריאות העור שלך וזוהר.

הרשו לנו להכיר לכם את כל היתרונות המדהימים של ג’ל אלוורה לפנים וכיצד להשתמש בו כדי לקבל עור חלק וחלק ללא רבב ללא פגם אחד באופק. המשך לקרוא כדי לדעת את הסיבות שאתה צריך ג’ל אלוורה במשטר הטיפוח שלך וכיצד אתה יכול להכין איתו מסכות פנים פשוטות תוצרת בית כדי להפיק את המרב מיתרונות העור שלו…

שימוש אלוורה על עור הגוף והפנים – תרופות טבעיות יתרונות וחסרונות

אלוורה ידועה כקרם לחות טבעי . יש לו תכונות לחות ונספג לתוך העור כמו קסם. אפילו לעור שמן ונוטה לאקנה, אלוורה הוכיחה את עצמה כקרם לחות מעולה  בגלל המרקם הקל שלו.

שימוש אלוורה על עור הגוף והפנים - תרופות טבעיות יתרונות וחסרונות

לג’ל אלוורה יש תכונות מקררות המסייעות להרגעת עור מגורה המושפע מכוויות שמש, פריחה, זיהום, אדמומיות וגירודים. לפיכך, הוא מהווה מרכיב סופר לעור רגיש. כמו כן, התכונות האנטי-פטרייתיות שלו עוזרות בטיפול בבעיות עור דלקתיות כמו שחין חום וציסטות בקיץ. לא פלא, אלוורה היא מרכיב חובה לטיפוח העור בקיץ .

ככל שהעור שלך מזדקן, העור מאבד מגמישותו וקמטי החיוך שלו, רגלי עורב וצוואר רפוי הם חלק מסימני ההזדקנות שהופכים בולטים יותר על הפנים. ג’ל אלוורה יכול לעזור לך להתמודד עם זה. זה עוזר לעור שלך לשמור על הלחות שלו ומחזיר את הזוהר שלו. לא רק שהוא מפחית את הקמטים הנראים והקמטים העדינים בפנים, אלא הוא גם מונע הזדקנות מוקדמת של העור על ידי שיפור גמישות העור ותיקון תאי העור.

הודות לתכונות האנטי-בקטריאליות והאנטי-דלקתיות שלו, אלוורה יכולה לעזור לשמור על אקנה. אֵיך? הוא מונע הצטברות חיידקים שהם הגורם העיקרי לפצעונים ואקנה, והוא גם מזרז את תהליך הריפוי. מריחת כמות קטנה של ג’ל אלוורה על הפצעון תעזור לך להיפטר ממנו תוך זמן קצר. לא רק זה, אלא שהוא גם עוזר להסיר צלקות אקנה טורדניות וכתמים שאקנה מותיר אחריו.

העיגולים השחורים הכי מעצבנים ומכוערים שחשבת שאתה באמת לא יכול לעשות הרבה לגביהם. חדשות טובות – אתה יכול לסמוך על אלוורה שתפטר ממנה. הוא עמוס בנוגדי חמצון וויטמין E שעוזרים להבהיר את הצבע סביב העיניים והאפקט המקרר עוזר לנפיחות , והורג שתי ציפורים במכה אחת. מריחת ג’ל אלוורה מסביב לעיניים בלילה תנקה את העיניים ותפוגג עיגולים שחורים.

דרך מצוינת לטפל בעור צרוב שמש היא למרוח ג’ל אלוורה טרי על האזור הפגוע. הוויטמינים והרכיבים התזונתיים השונים, יחד עם התכונות המרגיעות במיוחד של הג’ל הזה עוזרים להקל ולהרגיע כוויות שמש תוך מספר ימים בלבד. אבל מכיוון שכוויות שמש הן די כואבות, עדיף להגן על העור מאשר לטפל בו. יש ללבוש תמיד SPF 30 ומעלה כדי למנוע מקרני השמש המזיקות לפגוע בעור שלך.

אחד היתרונות הטובים ביותר של אלוורה לעור הוא תכונות הלחות והלחות שלה. זה מה שעוזר להעניק לחות לעור יבש, להקל על גירוד , שהוא סימפטום נפוץ מאוד של אקזמה. בנוסף, מריחת ג’ל אלוורה מדי יום עוזרת להקל על הדלקת שמגיעה עם פסוריאזיס ומפחיתה גירוד.

ערבוב של מעט ג’ל אלוורה לקרצוף הרגיל שלך הוא דרך מצוינת לחסל תאי עור מתים. ג’ל אלוורה מונע את הפשטת העור מהשמנים הטבעיים שלו וממלא את הלחות שאבדה. זה יעזור לעור שלך להיראות ממש רך, גמיש וזוהר.

כיצד להשתמש בג’ל אלוורה לפנים

עכשיו כשאתה יודע למה אלוורה היא הפתרון הוא כל בעיות העור שלך , אנחנו בטוחים שאתה לא יכול לחכות לנסות את מרכיב הפלא בעצמך כדי לראות את התוצאות. תסתכל על חמש דרכים שבהן אתה יכול להשתמש בטוב של האלוורה ולהוסיף אותה למשטר הטיפוח שלך כדי לקבל עור בריא ונטול פגמים .

חתכו חתיכה של עלה אלוורה, חתכו קוצים ושפשפו אותה מהצד של הג’ל על הפנים. ניתן גם לגרד מעט מוהל מעלי צמח האלוורה באמצעות סכין כדי לחלץ ג’ל אלוורה טרי. הג’ל משני עלים יספיק.

שיטה:

  • תוציא יותר אם אתה צריך את זה.
  • מערבבים אותו או מקציפים כדי שיהיה חלק ומרח את התערובת על הפנים והצוואר בעזרת האצבעות לפני השינה.
  • השאר את זה למשך הלילה ושטוף את הפנים שלך בבוקר.

לעור שמנוני, הנה מסכת אלוורה שתעזור לך לסחוט עודפי שומן מהעור שלך ולמנוע אקנה .

שיטה:

  • קח קצת ג’ל אלוורה טרי בקערה והוסף 10-12 טיפות שמן עץ התה.
  • מקציפים אותו לעיסה חלקה.
  • למרוח על הפנים, להשאיר למשך הלילה ולשטוף בבוקר.
  • יש למרוח פעמיים בשבוע.

כדי להפוך עור יבש ומשעמם לעור שמנמן וגמיש, הכינו מסכת פנים באמצעות ג’ל אלוורה, דבש ומלפפון. שלושת המרכיבים הללו הם חומרי לחות וכאשר מורחים אותו על הפנים, השאירו את העור רך וזוהר .

שיטה:

  • ערבבו מלפפון אחד והוסיפו לתוכו כף אחת של דבש וג’ל אלוורה.
  • יש למרוח את התערובת ולהשאיר אותה למשך 20 דקות ולשטוף.

מסכת פנים העשויה עם ג’ל אלוורה ובננה היא מסכת לחות ומבהירה שמתאימה לכל סוג עור, במיוחד רגיל ורגיש. זה מקל על העור מפריחה וגירודים ומשפר את גמישות העור.

שיטה:

  • מועכים בננה אחת לקערה ומוסיפים שתי כפות ג’ל אלוורה וכמה טיפות מי ורדים.
  • מערבבים היטב ומורחים על הפנים.
  • לשטוף כשהוא מתייבש ולהעניק לחות. 

מכיוון שג’ל אלוורה מקרר בטבעו, הוא מצוין להרגעת כוויות שמש . יש להודות על היתרונות האנטי דלקתיים של הצמח. בנוסף, ג’ל אלוורה משמש גם כקרם לחות טבעי לעור ובכך מרגיע אותו.

כוויות שמש עלולות לפעמים לגרום לקילוף של העור, וזה הכי לא נעים, ואם אתה חווה את אותו הדבר, אז תשמח לדעת שג’ל אלוורה יכול לעזור לך! זה מונע את הקילוף, מה שהופך את חווית כוויות השמש להרבה פחות לא נעימה.

אם אתה נגוע בעיגולים שחורים ונמאס לך לנסות תרופות ביתיות שונות, אז אלוורה היא מה שאתה צריך לנסות! הג’ל עובד כמו קסם עבור כמעט כל בעיות העור. עשיר באלואזין, ג’ל אלוורה מפחית פיגמנטציה על העור. זה עוזר להפחית עיגולים שחורים ושומר על לחות העור סביב העיניים.

שיטה:

  • כל לילה לפני השינה, עסו ג’ל אלוורה בתנועות סיבוביות ותנו לו לעבוד על העור שלכם.
  • שטפו אותו למחרת והמשיכו כך עד שהעיגולים הכהים יתפוגגו.

הידעתם שאלוורה שימשה באופן מסורתי כטיפול אנטי אייג’ינג טבעי? כן זה נכון. יחד עם הרחקת עיגולים שחורים, ג’ל אלוורה יעיל באותה מידה בהעלמת קמטים . אלוורה מסייעת בהגברת ייצור הקולגן בגוף, מה שמפחית סימני הזדקנות. זה מפחית קמטים וממצק את העור. פשוט לעסות אלוורה על העור.

שיטה:

  • כדי להדגיש אותו, הוסיפו מעט שמן שקדים עם הג’ל כדי להפחית קמטים ופיגמנטציה מתחת לעיניים.

גירוד בעור יכול להיות עצבני, ואם נמאס לך לנסות משחות שונות, אז הג’ל של הצמח בעל העלים הארוכים הוא פתרון טבעי נהדר! מכיוון שהוא שומר על לחות העור, הוא ממשיך לגרד .

יתר על כן, אלוורה ידועה גם כמפחיתה זיהום וקידום ריפוי, ושני היתרונות הללו מועילים מאוד כאשר יש לך עור מגרד. פשוט מרחי אותו על האזורים הפגועים בתדירות שתרצה.

מכיוון שאלוזין בג’ל אלוורה מפחית פיגמנטציה על העור, אלוורה היא תרופה מצוינת להיפטר מצלקות אקנה . יתרה מכך, הוא גם מפחית דלקת שהיא אחד הגורמים לצלקות אקנה.

שיטה:

  • אם יש לך אקנה קלה, אתה יכול לטפל נקודתית על ידי מריחת ג’ל אלוורה על הצלקות.
  • אתה יכול גם להכין מסכה באמצעות ג’ל אלוורה, דבש וקינמון טחון.
  • תן לזה לשבת על הפנים שלך במשך 5-10 דקות ולשטוף אותו.
  • חזור עד שהצלקות שלך ייעלמו.

תופעות לוואי של אלוורה

מכיוון שאלוורה כל כך נפוצה ומשמשת כמעט כולם לרעיונות עשה זאת בעצמך שונים, מפתיע לחשוב שעלולות להיות לה תופעות לוואי כלשהן. בדרך כלל נחשב בטוח בשימוש מקומי, יש להימנע מג’ל אלוורה אם יש לך כוויות חמורות או פצעים משמעותיים.

חלקם עשויים אפילו לחוות צריבה או גירוד לאחר מריחת ג’ל אלוורה, כך שזה מאוד תלוי בעור שלך. אסור גם למרוח ג’ל אלוורה על עור נגוע מכיוון שהוא עלול להפריע לתהליך הריפוי.

שאלות נפוצות לגבי היתרונות של אלוורה

ש. האם נוכל למרוח אלוורה על הפנים מדי יום?

ת. כן, בהחלט. ג’ל אלוורה מורכב מ-80% מים, יחד עם הרבה ויטמינים, חומרים מזינים ומינרלים, כולם פועלים כדי לגרום לעור שלך להיראות ממש רך וזוהר. זו הסיבה שהיא גם בטוחה לחלוטין לשימוש בכל יום.

ש. האם אני יכול להשאיר אלוורה על הפנים שלי למשך הלילה?

ת. כן, ג’ל אלוורה בטוח לחלוטין לשמירה על הפנים שלך למשך הלילה. אתה יכול להחליף את קרם הלחות הרגיל שלך בג’ל אלוורה ולהתעורר לעור רך, מזין וזוהר.

ש. האם ג’ל אלוורה יכול להסיר כתמים כהים?

א.ג’ל אלוורה הוא תרופה מצוינת להיפטר מפיגמנטציה, כתמים כהים וכתמים. כל מה שאתה צריך לעשות הוא למרוח מעט ג’ל אלוורה על האזור הפגוע ולהשאיר אותו למשך הלילה. אתה תראה ירידה דרמטית תוך מספר ימים בלבד. 

ש.איך להכין ג’ל אלוורה בבית?

א. הכנת ג’ל אלוורה בבית היא די פשוטה, אבל זה יכול להיות קצת מבולגן! ראשית, חתוך עלה אחד מהצמח. שוטפים אותו היטב וחותכים את העלה לשניים. גרפו את תמצית האלוורה בעזרת כפית וערבבו אותה ליצירת ג’ל אלוורה.

ש. האם ג’ל אלוורה תוצרת בית בטוח?

ת כן, ג’ל אלוורה תוצרת בית הוא בטוח לחלוטין. אפשר לשמור במקרר למשך 10 ימים.

ש. כמה זמן לוקח לאלוורה להסיר פצעונים?

א. בהתאם לעור ולאקנה שלך, אלוורה יכולה לרפא פצעונים עבור חלקם תוך שבוע ולאחרים תוך חודש. אם יש לך אקנה חמור, ברור שייקח יותר זמן לרפא את האקנה והצלקות.

ש. כיצד אוכל להשתמש בג’ל אלוורה בשגרת הטיפוח שלי?

A. ניתן להשתמש באלוורה כקרם לחות טבעי אם יש לך עור יבש או מגרד. זה יכול לשמש גם כתרופה מצוינת נגד הזדקנות על ידי מריחה על הפנים שלך לפני שאתה הולך לישון. אתה יכול גם להשתמש בו כמסכת פנים על ידי שילוב עם מרכיבים שונים כגון דבש, קינמון או יוגורט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top