14 תרופות סבתא טבעיות ביתיות לטיפול בכאבי עיניים

עיניים נפוחות וכואבות עלולות להיגרם מאלרגיות, דלקת הלחמית, עיניים יבשות ועוד. 14 תרופות סבתא טבעיות ביתיות לטיפול בכאבי עיניים:

14 תרופות סבתא טבעיות ביתיות לטיפול בכאבי עיניים כוללים מלחי אפסום, קומפרסים חמים ושמנים אתריים. ניתן להגדיר תרופות לכאבי עיניים כתרופות תוצרת בית וטיפולים המוכנים בקלות ובטבעיות, לטיפול והקלה על תסמיני העיניים הכואבות. תרופות ביתיות לא אמורות להיות טיפול בלעדי לבעיות עיניים, אך הן עשויות לסייע בהקלה על אי נוחות או גירוי בבית. התסמינים של עיניים כואבות כוללים כאב, אי נוחות ועיניים נפוחות. עיניים כואבות עלולות להיגרם מאלרגיות, דלקת הלחמית, עיניים יבשות וחלזיה.

חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני השימוש בכל טיפול ביתי או תרופות לכאב בעיניים.

אמורים לעשות בדיקת עיניים?

עם אופטומטריסט בכל חנות, אתה יכול לקבל בדיקת עיניים בכמות גדולה כדי להעריך את הראייה שלך ואת בריאות העיניים שלך.

תרופות סבתא טבעיות לכאבי עיניים כוללות חלב ודבש, תפוחי אדמה, מלח אפסום, שמן קיק, שמנים אתריים, כוסברה, מלפפון, קומפרס חם, מי ורדים, קומפרס קר, מי מלח, כורכום, עלי גויאבה ושקיות תה ירוק. התרופות הביתיות לדלקת עיניים שעלולה לגרום לכאב בעיניים, בין שאר מצבי עיניים הגורמים לכאבי עיניים, מפורטות להלן.

14 תרופות סבתא טבעיות ביתיות לטיפול בכאבי עיניים
  • חלב ודבש: התכונות המרגיעות של החלב והאיכויות האנטיבקטריאליות של הדבש פועלות יחד כדי לעזור לעיניים כואבות.
  • תפוח אדמה: לתפוחי אדמה יש תכונות שיכולות להועיל לעור ולגוף ועלולים לטפל בעיניים כואבות.
  • מלח אפסום: מלח אפסום הוא מרכיב נפוץ ברפואה משולבת וניתן להשתמש בו כתרופה ביתית לכאבי עיניים.
  • שמן קיק: שמן קיק משמש בטיפות עיניים כדי לספק הקלה מגירוי בעיניים ויכול לטפל בעיניים כואבות.
  • שמנים אתריים: שמנים אתריים עשויים לשמש כתרופה טבעית לדלקות עיניים הגורמות לעיניים כואבות, כגון דלקת הלחמית.
  • כוסברה: כוסברה היא עשב חד-שנתי שעשוי להקל על עיניים מגרדות וכואבות ומשמש לעתים קרובות ברפואה המסורתית.
  • מלפפון: מלפפון הוא מרכיב פופולרי בשימוש בתרופות ביתיות טבעיות ולא רק עוזר לעיניים כואבות אלא גם לעור מגורה ולעיניים נפוחות.
  • קומפרס חם: קומפרס חם הוא תרופה ביתית פשוטה ונפוצה לבעיות עיניים רבות כמו עיניים כואבות.
  • מי ורדים: מי ורדים משמשים בדרך כלל בתרופות ביתיות כדי להקל על עיניים כואבות או מגורות.
  • קומפרס קר: קומפרס קר הוא תרופה ביתית יעילה לטיפול בעיניים כואבות שכן הטמפרטורה הקרה יכולה לסייע בהפחתת נפיחות ודלקת.
  • מי מלח: מי מלח הם תרופה ביתית טבעית פופולרית המשמשת לטיפול בבעיות עיניים מסוימות כגון דלקות עיניים.
  • כורכום: כורכום הוא עשב רב גוני המכיל כורכומין שעשויות להיות לו סגולות רפואיות כמו נוגד חמצון, אנטי בקטריאלי ואנטי דלקתי.
  • עלי גויאבה: לעלי גויאבה יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי מיקרוביאליות המסייעות לטיפול בנפיחות, גירוי וכאב בעיניים.
  • שקיות תה ירוק: תה ירוק הוא משקה מכיל קפאין העשוי מעלי קמליה סיננסיס וניתן להשתמש בשקיות התה שלו להרגעת עיניים כואבות.

אין להשתמש בתרופות ביתיות במקום טיפול רפואי מתאים. התייעץ עם איש מקצוע רפואי אם אתה חווה בעיות עיניים.

14 תרופות סבתא טבעיות ביתיות לטיפול בכאבי עיניים:

1. חלב ודבש

חלב ודבש עשויים לשמש כתרופה ביתית לעיניים כואבות, שכן התכונות המרגיעות של החלב והאיכויות האנטיבקטריאליות של הדבש פועלות יחד כדי לעזור בטיפול בעיניים. גירוד, אדמומיות ונפיחות הם כמה תסמינים של עיניים כואבות שחלב ודבש יכולים לעזור איתם מכיוון שהם מרגיעים ואנטי דלקתיים.

לא מומלץ לשים את התרופה הביתית הזו ישירות בעין.

2. תפוח אדמה

לתפוחי אדמה יש באופן מפתיע תכונות שיכולות להועיל לעור ולגוף. תפוחי אדמה עשירים בויטמינים כגון B6 ו-C, כלומר הם עשויים לעזור להפחית דלקת לטיפול בעיניים כואבות ונפיחות. זה עשוי גם להפחית עיגולים שחורים מתחת לעיניים בשל השפעתו המרגיעה.

לא מומלץ לשים את התרופה הביתית הזו ישירות בעין.

3. מלח אפסום

מלח אפסום הוא מרכיב נפוץ ברפואה משולבת שהיא סוג של תרופה הפועלת לטיפול בנפש ובגוף בו זמנית. על פי מרפאת קליבלנד, מלח אפסום הוא מלח מינרלי הקיים באופן טבעי של מגנזיום סולפט.

כדי להשתמש במלח אפסום כתרופה ביתית לכאבי עיניים, ערבבו מלח אפסום במים חמים עד שהוא נמס. ספג את התמיסה בעזרת כרית צמר גפן והניח אותה על העיניים העצומות למשך 5-10 דקות. לאחר הטיפול יש לשטוף את העין במים.

4. שמן קיק

שמן קיק משמש לעתים קרובות בטיפות עיניים כדי לספק הקלה מגירוי בעיניים. שמן קיק מופק משעועית קיק ומשמש בתרופות ורפואה. זוהי שיטה נטורופתית המשמשת לטיפול במצבים רבים ושונים כולל עיניים כואבות.

לא מומלץ לשים את התרופה הביתית הזו ישירות בעין.

5. שמנים אתריים

אין להשתמש בשמנים אתריים או למרוח אותם בשום מקום ליד העיניים. כדי להשתמש בשמנים אתריים כתרופה לכאב בעיניים, תצטרך להשתמש בהם במפזר שיופץ באמצעות אדי מים. שמנים אתריים משמשים בדרך כלל בתרופות טבעיות בשל סגולותיהם הרפואיות ומיוצרים על ידי מיצוי הכימיקלים הטבעיים המגיעים מצמחים מסוימים כגון לבנדר, ורדים ועצי תה.

6. כוסברה

כוסברה היא עשב חד-שנתי שעשוי להקל על עיניים מגרדות וכואבות והוא משמש לעתים קרובות ברפואה המסורתית. כוסברה מכילה תכונות אנטי דלקתיות ואנטי בקטריאליות המשמשות להרגעת עיניים כואבות.

לא מומלץ לשים את התרופה הביתית הזו ישירות בעין.

בקר בחנות הקרובה אליך

היכנסו וראו את הצוות הידידותי שלנו בו תוכלו לדפדף במגוון הרחב שלנו של משקפיים מסוגננים ואופנתיים.

7. מלפפון

מלפפון הוא מרכיב פופולרי המשמש בתכשירים טבעיים לבית ומוצרי טיפוח כדי לעזור לא רק לעיניים כואבות אלא גם לעור מגורה ולעיניים נפוחות. המלפפון משמש להשפעות הקירור שלו, הלחות והתכונות האנטי דלקתיות שלו בשל ויטמין C.

השתמשו בפרוסות מלפפון שהושרו במים קרים לאפקט הקירור האולטימטיבי והניחו מעל עיניים עצומות למשך 5-10 דקות. מיץ מלפפון יכול לשמש גם לטיפול בעיניים כואבות ועשוי להרגיע עיניים נפוחות ולהבהיר עיגולים כהים. חזור על תרופה ביתית מלפפון זו כאשר העיניים מרגישות צורך להקלה בקירור.

8. קומפרס חם

קומפרס חם הוא תרופה ביתית פשוטה ונפוצה לבעיות עיניים רבות. זה יכול להיות יעיל לטיפול בעיניים כואבות שכן החום מהקומפרס עוזר להגביר את זרימת הדם לאזור, להפחית דלקת ולהקל על אי נוחות.

קומפרס חם מורכב ממים חמים ומכונת כביסה או מטלית. כל שעליך לעשות הוא לקחת מטלית נקייה ולהשרות אותה במים חמים, לא חמים, לסחוט את כל עודפי המים ואז להניח אותו בעדינות על עיניים עצומות ולהשאיר אותו למשך 2-5 דקות. ניתן לחזור על פעולה זו מספר פעמים במהלך היום כדי להרגיע את העיניים.

9. מי ורדים

מי ורדים משמשים בדרך כלל בתרופות ביתיות כדי להקל על עיניים כואבות או מגורות. מי ורדים עשויים עם עלי כותרת של ורדים ספוגים במים מזוקקים ועשויים להיות להם יתרונות כגון הרגעת עור מגורה, הפחתת דלקת והרגעת אדמומיות.

לא מומלץ לשים את התרופה הביתית הזו ישירות בעין.

10. דחיסה קרה

קומפרס קר הוא תרופה ביתית יעילה לטיפול בעיניים כואבות שכן הטמפרטורה הקרה של הקומפרס יכולה לעזור להפחית נפיחות ודלקת, להקהות את האזור ולהקל על אי נוחות.

קומפרס קר מורכב ממים קרים ומכונת כביסה או מטלית. כל שעליך לעשות הוא לקחת מטלית נקייה ולהשרות אותה במים קרים, לסחוט את עודפי המים ואז להניח אותה בעדינות על העיניים העצומות ולהשאיר למשך 2-5 דקות. ניתן לחזור על פעולה זו מספר פעמים במהלך היום כדי להרגיע את העיניים.

11. מי מלח

מי מלח הם תרופה ביתית וטבעית פופולרית המשמשת לטיפול בבעיות עיניים מסוימות כגון דלקות עיניים. זה עובד על ידי ניקוי גורמי עיניים כגון לכלוך או מוגלה, ומתפקד כמו דמעות בעיניים. מי מלח מלאים במינרלים כמו ברזל ואבץ המועילים לעור שכן הם מסייעים בדלקת ובעלי סגולות ריפוי.

מי מלח ניתן להכין בבית באמצעות מים רתוחים מקוררים ומלח. בשילוב יחד, ניתן לנגב את התרופה הטבעית הזו על העפעפיים באמצעות כרית צמר גפן. חזור על תהליך זה מספר פעמים ביום כדי להרגיע גירוי בעיניים.

12. כורכום

כורכום הוא עשב רב גוני המכיל כורכומין שעשויות להיות לו סגולות רפואיות כגון נוגד חמצון, אנטי בקטריאלי ואנטי דלקתי. ידוע לכורכום יתרונות בריאותיים רבים וכורכום עשוי לסייע בטיפול בעיניים כואבות ומגורות.

לא מומלץ לשים את התרופה הביתית הזו ישירות בעין.

13. עלי גויאבה

לעלי הגויאבה תכונות אנטי דלקתיות ואנטי מיקרוביאליות המסייעות לטיפול בנפיחות, גירוי וכאב בעיניים. עלי הגויאבה הם בני משפחת ההדסים וזמינים בכל ימות השנה. הם שימשו ברפואה הטבעית להקלה בתסמיני הווסת ועשויים לעזור להגביר את החסינות.

לא מומלץ לשים את התרופה הביתית הזו ישירות בעין.

14. שקיות תה ירוק

תה ירוק הוא משקה מכיל קפאין העשוי מעלי קמליה סיננסיס וניתן להשתמש בשקיות התה שלו להרגעת עיניים כואבות. הקפאין בתה ירוק עוזר לטפל בעיניים קלות נפוחות ונפוחות מכיוון שהוא מגביל את כלי הדם.

לא מומלץ לשים את התרופה הביתית הזו ישירות בעין.

מהן עיניים כואבות?

עיניים כואבות הוא מונח המשמש לתיאור מצב או סימפטום שבו העיניים מגורות או כואבות קלות ויכולים להתרחש עקב גורמים רבים ושונים. עיניים כואבות ידועות גם ככאבי עיניים ועשויות לנבוע מדלקת או זיהום. המצבים שעלולים לגרום לכאב בעיניים כוללים דלקת הלחמית ודלקת בלפריטיס. תסמינים של עיניים כואבות כוללים ראייה מטושטשת, עיניים יבשות, כאבי עיניים ועיניים דומעות או דומעות. מלבד תרופות ביתיות, עיניים כואבות מטופלות על ידי איש מקצוע רפואי בהתאם לגורם.

חשוב להתייעץ עם איש מקצוע רפואי אם יש לך עיניים כואבות ולפני שימוש בטיפול ביתי כלשהו למצב זה.

מה צריך לדעת על תרופות לכאבי עיניים?

אין להשתמש בתרופות ביתיות במקום טיפול רפואי מתאים שנקבע על ידי רופא עיניים. במקום זאת, ניתן להשתמש בהם כדי להתמודד עם אי נוחות בבית לצד טיפולים אחרים.

תרופות עיניים כואבות משמשות לטיפול טבעי בעיניים כואבות, מגורות או כואבות. תרופות נפוצות לכאבי עיניים כוללות מלחי אפסום, שמנים אתריים וקומפרס חם או קר. מלבד תרופות ביתיות, טיפול בכאב בעיניים כולל טיפות עיניים, תרופות ובמקרים מסוימים אנטיביוטיקה המשמשת לטיפול בעיניים כואבות הנגרמות מזיהום.

מהן הסיבות לכאבי עיניים?

קיים מגוון רחב של גורמים לכאבי עיניים, החל מבלתי מזיק יחסית לרציני יותר. חלק ממצבי העיניים הנפוצים שעלולים לגרום לכאבים בעיניים כוללים דלקת הלחמית, דלקת עיניים, עיניים יבשות, דלקת קרטיטיס ובלפריטיס. סיבות נוספות כוללות שפשוף מוגזם בעיניים, הרכבת משקפיים עם מרשם שגוי ומכה בעין.

על מה עיניים כואבות עשויות להשפיע?

עיניים כואבות עשויות להתפשט או לא, תלוי מה גורם לעיניים הכואבות. עיניים כואבות הנגרמות על ידי דלקת לחמית ויראלית או חיידקית למשל מדבקת מאוד ויכולה להתפשט באמצעות מגע ישיר עם אדם נגוע כגון מגע או דרך טיפות מוטסות בדרכי הנשימה. אדם יכול למנוע את התפשטות דלקת הלחמית על ידי תרגול היגיינה, שטיפת ידיים לעיתים קרובות, אי נגיעה בעיניים הדלקתיות שלו והימנעות משיתוף פריטים אישיים כגון מגבות, כוסות, איפור או עדשות מגע. עיניים כואבות מהרכבת משקפיים עם מרשם שגוי לעומת זאת, לא יתפשטו.

מהם הטיפים למניעת כאבי עיניים?

טיפים למניעת עיניים כואבות משתנות בהתאם לגורם למצב עיניים זה. ניתן למנוע כאבי עיניים שנגרמו כתוצאה ממאמץ ועייפות בעיניים על ידי הפסקות קבועות כדי לתת לעיניים לנוח. אם זה נגרם על ידי סטי, תרגול היגיינת פנים טובה עשוי למנוע את היווצרות הזיהום.

איך להיפטר מדלקת עיניים?

ניתן לטפל בדלקות עיניים כגון דלקת הלחמית, כיבים בקרנית ובלפריטיס באמצעות אנטיביוטיקה וטיפות עיניים.

האם הרכבת משקפיים יכולה למנוע כאבים בעיניים?

כן. אם עיניים כואבות נגרמות על ידי מאמץ בעיניים, משקפי ראייה יכולים לעזור למנוע אי נוחות על ידי תיקון הראייה של אדם.

משקפי אור כחול עשויים גם למנוע עיניים כואבות מכיוון שהם עוזרים לחסום קרניים שעלולות לגרום לאי נוחות ולעומס לעיניים שלך.

האם תרופות ביתיות יעילות לטיפול בעיניים כואבות?

כן ולא. במקרים מסוימים, תרופות ביתיות יכולות להיות יעילות בטיפול בעיניים כואבות, אך במקרים חמורים ומתמשכים יותר, עליך לפנות לאבחון וטיפול לרופא עיניים. תרופות ביתיות יכולות להיות דרך להתמודד עם אי נוחות מעיניים כואבות על ידי שימוש בטיפולים טבעיים אך לא אמורות להיות הטיפול היחיד.

האם כאב בעיניים אומר שאתה צריך משקפיים?

לא בהכרח, עיניים כואבות עלולות להיגרם כתוצאה ממאמץ בעיניים עקב שגיאת שבירה לא מתוקנת כגון קוצר ראייה או היפראופיה . ניתן להשתמש במשקפי מרשם לטיפול במצב ספציפי זה. תסמינים נפוצים המצביעים על כך שאתה עשוי להזדקק למשקפיים כוללים ראייה מטושטשת ובעיות במשימות ליד כגון קריאה או כתיבה.

האם טיפות עיניים יכולות להפחית עיניים כואבות?

כן, סוגים מסוימים של טיפות עיניים יכולים להפחית עיניים כואבות בהתאם לגורם לעיניים הכואבות. טיפות סיכה עשויות לספק הקלה לאנשים עם עיניים כואבות במיוחד אם אי הנוחות נגרמת מאלרגיות, דלקת או בכי. על פי האקדמיה האמריקאית לרפואת עיניים, טיפות סיכה ידועות גם כדמעות מלאכותיות מלחחות את העיניים על ידי הוספת אלמנטים לעיניים הקיימים בדמעות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top