מרגישים עייפות וחוסר אנרגיה ? 9 דרכי טיפול טבעיים

הנה איך למלא מחדש את המיכל שלך כאשר רמות האנרגיה שלך מקרטעות. מרגישים עייפות וחוסר אנרגיה ? 9 דרכי טיפול טבעיים:

אתה זקן כמו שאתה מרגיש, אומר הפתגם. אבל מה אם אתה מרגיש זקן, עייף ומוזנח?

עייפות היא תלונה נפוצה, במיוחד לאחר שאנשים הגיעו לגיל העמידה. למרבה המזל, יש הרבה דרכים פשוטות להגביר את האנרגיה. חלקם אפילו מאטים את תהליך ההזדקנות.

הנה איך למלא מחדש את המיכל שלך כאשר רמות האנרגיה שלך מקרטעות.

1. לשלול בעיות בריאותיות.

עייפות היא סימפטום נפוץ של מחלות רבות, כולל סוכרת, מחלות לב, דלקת פרקים, אנמיה , מחלות בלוטת התריס ודום נשימה בשינה. שוחח עם הרופא שלך אם אתה מרגיש עייפות חריגה.

תרופות רבות יכולות לתרום לעייפות . אלה כוללים כמה תרופות ללחץ דם , אנטיהיסטמינים , משתנים ותרופות אחרות. אם אתה מתחיל לחוות עייפות לאחר התחלת תרופה חדשה, ספר לרופא שלך.

מרגישים עייפות וחוסר אנרגיה ? 9 דרכי טיפול טבעיים

2. תתחיל לזוז.

הדבר האחרון שאולי מתחשק לך לעשות כשאתה עייף הוא להתאמן . אבל מחקרים רבים מראים שפעילות גופנית מגבירה את רמות האנרגיה.

“פעילות גופנית נקשרה באופן עקבי לשיפור המרץ ואיכות החיים הכללית”, אומר קרי ג’יי סטיוארט, פרופסור לרפואה ומנהל פיזיולוגיה קלינית ומחקרית של פעילות גופנית בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ג’ונס הופקינס. “לאנשים שהופכים פעילים יש תחושת ביטחון עצמי גדולה יותר. אבל פעילות גופנית גם משפרת את יעילות העבודה של הלב , הריאות והשרירים שלך”, אומר סטיוארט. “זה שווה ערך לשיפור יעילות הדלק של מכונית. זה נותן לך יותר אנרגיה לכל סוג של פעילות.”

3. יוגה.

למרות שכמעט כל פעילות גופנית טובה, יוגה עשויה להיות יעילה במיוחד להגברת האנרגיה. לאחר שישה שבועות של שיעורי יוגה של פעם בשבוע, מתנדבים במחקר בריטי דיווחו על שיפורים בבהירות, באנרגיה ובביטחון.

אף פעם לא מאוחר מדי לנסות. חוקרים מאוניברסיטת אורגון הציעו הדרכת יוגה ל-135 גברים ונשים בגילאי 65 עד 85. בתום שישה חודשים, המשתתפים דיווחו על תחושת רווחה מוגברת ועל חיזוק האנרגיה הכללית.

4. שתו הרבה מים.

התייבשות גורמת לאנרגיה ופוגעת בביצועים הגופניים. “המחקר שלנו מראה שהתייבשות מקשה על ספורטאים להשלים אימון הרמת משקולות “, אומר דן יודלסון, דוקטורט, עוזר פרופסור לקינסיולוגיה באוניברסיטת קליפורניה סטייט בפולרטון. “סביר לחשוב שהתייבשות גורמת לעייפות אפילו לאנשים שרק עושים מטלות .”

התייבשות הוכחה גם כמפחיתה ערנות וריכוז.

איך לדעת אם אתה שותה מספיק מים? “השתן צריך להיות צהוב חיוור או בצבע קש”, אומר יודלסון. “אם זה חשוך יותר, אתה צריך לשתות מים.”

5. לכו לישון מוקדם.

חוסר שינה מגביר את הסיכון לתאונות והוא אחד הגורמים העיקריים לעייפות בשעות היום. הפתרון: לכו לישון מספיק מוקדם לשנת לילה מלאה.

כאשר אנשים שנרשמו למחקר באוניברסיטת סטנפורד בשנת 2004 הורשו לישון כל עוד הם רצו, הם דיווחו על יותר מרץ ופחות עייפות. להרגלי שינה טובים עשויים להיות גם יתרונות בריאותיים חשובים. בני מאה מדווחים על שינה טובה מהממוצע.

אם אתה נופל בעצימת עיניים, קח שנת צהריים קצרה. הנמנום מחזיר את הערנות ומקדם ביצועים ולמידה. תנומה של 10 דקות היא בדרך כלל מספיקה כדי להגביר את האנרגיה. עם זאת, אל תישן יותר מ-30 דקות, אחרת אתה עלול להיתקל בבעיות לישון באותו לילה. תנומה ואחריה כוס קפה עשויה לספק דחיפה אנרגטית גדולה עוד יותר, על פי האקדמיה האמריקאית לרפואת שינה.

6. אומגה 3.

טוב ללב שלך, שמני אומגה 3 עשויים גם להגביר את הערנות. על פי מחקר משנת 2009 של מדענים מאוניברסיטת סיינה באיטליה, מתנדבים שלקחו כמוסת שמן דגים במשך 21 יום הוכיחו זמני תגובה נפשיים מהירים יותר. הם גם דיווחו שהרגישו נמרצים יותר.

7. שמור זמן עם שעון הגוף שלך.

יש אנשים שמקבלים פרץ של אנרגיה דבר ראשון בבוקר. הם נקראים לעתים קרובות עפרוני בוקר. ינשופי לילה הם אנשים שנמצאים במיטבם בסופו של יום.

ההבדלים האישיים הללו בדפוסי האנרגיה היומיומיים נקבעים על ידי מבנה המוח והגנטיקה, ולכן קשה לשנות אותם. במקום זאת, תהיו מודעים למקצבים הצירקדיים שלכם . אז תזמן פעילויות תובעניות כאשר רמות האנרגיה שלך בדרך כלל בשיא.

8. להשיל משקל עודף.

ירידה במשקל נוספת יכולה לספק דחיפה אנרגיה עוצמתית, אומר סטיוארט, מאוניברסיטת ג’ונס הופקינס. אפילו הפחתות קטנות בשומן הגוף משפרות את מצב הרוח, המרץ ואיכות החיים.

רוב המומחים לירידה במשקל ממליצים לצמצם את גודל המנות , לאכול ארוחות מאוזנות ולהגביר את הפעילות הגופנית.

9. לאכול לעתים קרובות יותר.

אנשים מסוימים עשויים להרוויח מאכילת ארוחות קטנות יותר בתדירות גבוהה יותר במהלך היום. זה עשוי לעזור לייצב את רמת הסוכר בדם.

העדיפו דגנים מלאים ופחמימות מורכבות אחרות. לעיכול אלה לוקח יותר זמן מפחמימות מזוקקות, ומונעים תנודות ברמת הסוכר בדם .

אם אתם מתחילים לאכול לעתים קרובות יותר, שימו לב לגודל המנות שלכם כדי למנוע עלייה במשקל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top