5 תרופות (טבעיות) ביתיות לטחורים ופיסורה

כל הטיפים לטיפול ושיכוך הכאב בחורים ופיסורה. 5 תרופות (טבעיות) ביתיות לטחורים ופיסורה:

חתך קטן או קרע בעור הדק של פי הטבעת, במיוחד הפתח האנאלי הוא ה-Anal Fissure. זה נגרם בדרך כלל עקב מעבר צואה קשה, הרמת משקולות, שלשול כרוני או עצירות, השמנת יתר, בילוי זמן רב מדי על מושב האסלה וכו’. יציאות כואבות, כאב, גירוד, אדמומיות או נפיחות סביב האזורים הפגועים או דם בצואה הם התסמינים השכיחים של המחלה. ישנן מספר תרופות ביתיות לסדק אנאלי שאתה יכול לעשות בקלות לפי הנוחות שלך. 

5 תרופות (טבעיות) ביתיות לטחורים ופיסורה

5 תרופות (טבעיות) ביתיות לטחורים ופיסורה

  להלן מוזכרות התרופות הביתיות היעילות ביותר לטחורים ופיסורה:

1. שמן זית

שמן זית הוא חומר משלשל טבעי שיכול לעזור להקל על יציאות. השמן יכול לעזור במעבר קל של הצואה. כדי להשתמש בשמן זית לסדקים אנאליים, ערבבו בקערה כמות שווה של זית עם דבש ושעוות דבורים. מחממים את התערובת במיקרוגל עד שהשעוות נמסה לחלוטין. לאחר מכן, מערבבים ומערבבים את כל החומרים כמו שצריך. תנו לו להתקרר ואז מרחו אותו על האזור הפגוע. זה ירגיע את האזור ויעזור לרפא חתכים קטנים. חזור על ההליך לאחר רווח של שלוש עד ארבע שעות במידת הצורך.

2. אלוורה

אלוורה הוא מרכיב טבעי שעוזר להקל על הכאב עם אפס או לפחות תופעות לוואי. זה יכול לשמש לטיפול טחורים ופיסורה על ידי תיקון, ריפוי והרגעת העור של האזור הפגוע. כדי להשתמש בו כתרופה, קח צמח אלוורה טרי וחתוך את אחד העלים הבריאים שלו. חותכים את העלה מאחד מקצוותיו ושולפים ממנו את הג’ל בעזרת כף נקייה. אם אתה לא יכול למצוא אלוורה טרי, אתה יכול לקנות גם ג’ל אלוורה טבעי ואורגני מהשוק. השתמש בג’ל טרי באזור הפגוע. לג’ל הטבעי אין תופעות לוואי. ניתן לחזור על כך בהפרש של שלוש עד ארבע שעות.

3. אמבט סיץ

אמבטיית ישיבה חמה יכולה לעזור להקל על סדקים אנאליים. זה יכול לעזור לחולה להיפטר מהכאב, הנפיחות ואי הנוחות הנגרמים עקב המחלה. הדרך הפשוטה ביותר לעשות היא למלא מים חמים באמבטיה ולהוסיף כמה טיפות של שמן לבנדר טבעי. ומערבבים אותו ביסודיות. ודא שהמים והאמבטיה נקיים. שבו בתנוחה ישרה באמבטיה במשך 15 עד 20 דקות. ניתן לחזור על אמבטיית השבת עד שלוש פעמים בכל יום. הקפד לשמור את המים בטמפרטורה אופטימלית. מים חמים מדי עלולים לפגוע בסדק ולהפוך אותו לעצבני ומסובך יותר עבור המטופל.

4. שינויי תזונה ואורח חיים

מומלץ למטופל להימנע מישיבה על משטחים קשים במשך שעות רצופות שכן הדבר עלול להפעיל לחץ רב על אזור פי הטבעת ולגרות את העור. המטופלים הסובלים מפיסורה מוצעים להגביר את צריכת הנוזלים. המטופל צריך לשתות הרבה מים ולצרוך תזונה עשירה בסיבים בכל יום למעבר קל של הצואה. לחולים כאלה מומלץ ליטול כ-25 עד 30 גרם סיבים בכל יום. שני דברים אלו ימנעו את מעבר צואה קשה ויהפכו אותה לפחות כואבת עבור המטופל בעתיד.

מזון עשיר בסיביםדגני סובין עתירי סיבים,  שעועית,  דגני חיטה מגוררים,  אפונה מפוצלת,  חומוס,  עדשים,  ארטישוק,  אפונת יונים,  חומוס,  גרעיני דלעת,  סויה,  אבוקדו
מזון עם תכולת מים גבוההברוקולי, כרוב, מלפפון, סלרי, מלפפון, חסה, תרד, תותים, פלפל מתוק, עגבנייה, אבטיח, קישואים
5 תרופות ביתיות לטחורים ופיסורה

5. תרופות טבעיות אחרות

לכל אלה שסובלים טחורים ופיסורה , יש דברים שעליכם לטפל בהם.

  • הימנע ממזון לא בריא:  הימנע בקפדנות מג’אנק פוד ומוצקים קשים כמו צ’יפס, נאצ’וס, פופקורן וכו’ שהם חדים. הנקודה כאן היא שמזונות כאלה יוצרים קקי קשה, שעלול לגרום ליותר כאבים בזמן מתן צואה. תרופות ביתיות יעילות לטיפול בסדקים אנאליים בשלבים הראשונים של המחלה. אם המחלה חוזרת שוב ושוב או לא נרפאת גם לאחר נקיטת אמצעי זהירות וניסיון תרופות טבעיות וטיפולים ללא מרשם. יש לטפל בפיסורה בניתוח במקרים כאלה.
  • הקפידו על היגיינת חדר הרחצה:  אם כואב לכם כשאתם מנגבים אותו לאחר יציאות, דעו לשטוף את הישבן כמו שצריך. טפח בעדינות על האזור הפגוע. במקום ניירות טואלט, השתמשו במגבונים לחים רכים נטולי ריח לניקוי האזור. 
  • הימנעו ממאמץ בזמן יציאות:  טיפול בעצירות יכול לפתור את בעיית המאמץ בזמן יציאות. גם אם אתה מחזיק את הדחף ללכת לשירותים במשך זמן רב, זה עלול לגרום לך לעצירות. 

כמה יעילים התרופות הביתיות?

ניתן לטפל בפיסורה באמצעות תרופות ביתיות. אבל ברוב המקרים, הם רק נותנים הקלה זמנית למטופל. לפעמים הם לא מספקים תרופה קבועה לסדק. אם תרופות ביתיות לא מצליחות לרפא טחורים ופיסורה, יש לך אפשרויות טיפול אחרות. כל מה שאתה צריך לעשות זה להתייעץ עם רופא. 

הקפד להתייעץ עם רופא לפני שתנסה כל שיטות חלופיות למחלה. מצד שני, לניתוח לייזר יש תוצאות הרבה יותר מבטיחות. שלא כמו התרופות הביתיות, ניתוח הלייזר מבטיח לספק תוצאות חיוביות. 

סקירה כללית

ניתן לטפל בפיסורה ביעילות בשלבים הראשונים של המחלה בעזרת תרופות ביתיות. אבל הצעד הראשון כאשר אתה רואה את הסימנים והתסמינים של המחלה צריך להיות להתייעץ עם איש מקצוע. שוחח עם הרופא שלך לפני שתבחר בכל תרופה ביתית או אפשרויות טיפול ללא מרשם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top