משחות וקרמים טבעיים לטיפול בפסוריאזיס וסבוריאה

טיפולי עשה זאת בעצמך לא יכולים להחליף טיפול רופא אך יכולים לשפר את חייך משמעותית. משחות וקרמים טבעיים לטיפול בפסוריאזיס וסבוריאה:

בפעם הבאה שתצטייד בשמנים אתריים בבית המרקחת, בחנות הבריאות או בסופרמרקט, אתה עלול להיתקל בתרופה טבעית אחת או יותר שעשויה להקל על  תסמינים קלים של פסוריאזיס וסבוריאה .

טיפולי עשה זאת בעצמך לא יכולים להחליף טיפולי פסוריאזיס שנקבעו על ידי הרופא שלך, אבל הם עשויים לעזור לעור שלך להרגיש פחות יבש, דלקתי ומגרד.

“תרופות יכולות לעבוד בנפרד מתרופות טבעיות או כחלק משילוב או טיפול משלים”

חשוב לבדוק עם הרופא שלך לפני שאתה מנסה כל תרופה ביתית לפסוריאזיס  , מכיוון שאפילו מרכיבים טבעיים כביכול יכולים ליצור אינטראקציה עם תרופות או לגרות עור רגיש.

כדי לראות אם מרכיב או שמן אתרי גורמים  לתגובה אלרגית , בצע בדיקת מדבקה: מרחי כמות קטנה על אזור עור, כגון החלק הפנימי של האמה שלך, ולאחר מכן כסו בפסטר. “אחרי כמה ימים, אם אינך חווה תגובות שליליות כלשהן, אז זה יהיה בטוח למרוח על אזורים גדולים יותר בגוף,”

משחות וקרמים טבעיים לטיפול בפסוריאזיס סבוריאה

מומלץ להשתמש בכמויות קטנות על אזורי פסוריאזיס כדי להבטיח שלא תהיה לך תגובה אלרגית לפני שתמרח באופן חופשי יותר.

היא אומרת שהיא הייתה נותנת את הטיפולים הביתיים האלה חודש בערך כדי לראות אם הם מובילים לשיפור כלשהו בתסמיני הפסוריאזיס. “אם הם עובדים, צריכה להיות ירידה בגירוד ובצריבה”, היא אומרת. אם הם לא עוזרים, אתה יכול לנסות אותם פעם שנייה בשילוב עם תרופה אחרת – “כל עוד אין השפעות שליליות”, היא מייעצת.

המרכיבים והשמנים האתריים כאן עשויים להיות שווים לנסות אם אתה מחפש תרופות ביתיות שיעזרו להקל על תסמיני הפסוריאזיס שלך.

משחות וקרמים טבעיים לטיפול בפסוריאזיס סבוריאה:

1. שמן עץ התה

שמן עץ התה , שמקורו בצמח יליד אוסטרליה, הוא אנטי דלקתי המשמש לטיפול במצבים החל מפטרת ציפורניים ורגל אתלט ועד פסוריאזיס.

לשימוש, ערבבו חלק אחד של שמן עץ התה ל-10 חלקים שמן זית, ולאחר מכן טפחו על האזורים הפגועים עם צמר גפן.

יש אנשים שאלרגיים לשמן עץ התה, לכן הקפידו לבצע בדיקת תיקון לפני היישום.

2. שמן זית

שמן זית עשיר בחומצות שומן אומגה 3 וויטמין E, נראה כמקל על תסמיני פסוריאזיס במספר דרכים.

שמן זית הוא קרם לחות נהדר שעושה תפקיד כפול כאנטי דלקתי להרגעת עור מגורה. מרחו כמות קטנה על הקרקפת, המרפקים או כל מקום בו יש פלאק פסוריאזיס, אומר ד”ר ברנס.

לחלופין, לספיגה מרגיעה של הגוף המלא, הוסף 2 כפיות (כפית) שמן זית מחומם למי האמבט שלך.

אוונס מציין ששמן זית הוא גם חלק חשוב מתוכנית אכילה נגד פסוריאזיס. גוף הולך וגדל של מחקרים (כגון מחקר זה ) מצביע על כך שהתזונה הים תיכונית , המדגישה שמן זית כתית מעולה, יכולה לסייע במניעת החמרה של פסוריאזיס.

3. שמן קוקוס

שמן קוקוס יכול לעזור להתמודד עם יובש הנגרם על ידי פסוריאזיס וסבוריאה על ידי לכידת לחות בעור, אומר ברנס. שפשפו בעדינות כמות קטנה על לוחות פסוריאזיס, כמו כל קרם לחות. אתה יכול גם להשתמש בשמן על הקרקפת כדי לעזור לשחרר את קשקשי הפסוריאזיס.

4. שיבולת שועל

שיבולת שועל, הנמצאת במוצרי בריאות ויופי רבים, עוזרת להקל על הגירוד והדלקת הקשורים לפסוריאזיס וסבוריאה .

כדי להכין אמבט שיבולת שועל שלא ישאיר את האמבט שלך מלא בחתיכות ספוגות, הוסיפו חצי כוס שיבולת שועל יבשה לרגל של גרביונים, קשרו את החלק העליון והפילו אותו למים לפני שאתם נכנסים פנימה.

אוונס מזהיר: “אמבטיות שיבולת שועל שימושיות להרגעת גירוד, אבל הן גם יכולות להיות מאוד מייבשות, מה שעלול להחמיר פסוריאזיס – מטבעו מצב יבש מאוד.”

5. חומץ תפוחים

חומץ תפוחים יכול לסייע בהרגעת גירוד פסוריאזיס, אך ברנס מזהיר כי חשוב לדלל את החומץ כראוי לפני השימוש.

היא ממליצה לערבב חלק אחד חומץ תפוחים לשני חלקים מים. טפטפו את החומץ המדולל על העור או הקרקפת, הימנעו מכל אזורים סדוקים או מדממים.

הקפד לא להשאיר את התמיסה למשך יותר מ-10 דקות; אחרת, זה עלול להפוך את העור שלך אפילו יותר יבש ומגורה.

6. אלוורה

“אני אוהב את הצמח הזה,” אומר ברנס. “זה עוזר להפחית דלקת ויכול להאיץ את זמן הריפוי.” השימושים הרבים שלו, היא אומרת, כוללים הרגעת כוויות קלות, חתכים ושריטות, הודות לתכונות האנטי-בקטריאליות החזקות, החיטוי וקוטל הפטריות שלו.

אלוורה גם מקדמת את צמיחת התאים ופועלת כחומר ניקוי רעלים. חוקרים מצאו שתרכובות  באלוורה עוזרות לעור לשמור על לחות, מה שמקדם ריפוי.

אתה יכול להשתמש בג’ל אלוורה טהור, או לחפש קרמים עם כ-0.5 אחוז תכולת אלוורה. יש למרוח פעמיים עד שלוש ביום כדי לרכך את העור ולהרגיע התלקחויות פסוריאזיס.

7. סודה לשתייה

סודה לשתייה  אינה מיועדת רק לבישול ולניקוי: אתה יכול להשתמש בה בשגרת הטיפול העצמי שלך לכל דבר, מהלבנת שיניים ועד להקלה על הגירוד של פסוריאזיס.

ברנס ממליץ לערבב 1 כפית סודה לשתייה עם כמות קטנה של מים כדי ליצור משחה שתוכל למרוח על מדבקות פסוריאזיס. 

השתמש בזהירות: “סודה לשתייה יכולה להיות מועילה לגירוד, אבל, כמו דייסת שיבולת שועל, היא יכולה להיות מאוד מייבשת”, אומר אוונס.

8. מלח ים המלח

אנשים נוסעים מכל העולם כדי לצוף בים המלח, השוכן על הגבול בין ישראל לירדן. גוף המים הזה מלוח פי 10 מהאוקיינוס ​​ועשיר במינרלים בעלי כוחות ריפוי לכאורה.

כדי להקל על גירוד פסוריאזיס וגירוי בבית, הוסף מלחי ים המלח (או תחליפי  מלחי אפסום ) לאמבטיה חמה ולאחר מכן השרו למשך 10 עד 15 דקות. הקפידו למרוח קרם לחות לאחר מכן כדי למנוע יובש. 

9. תמצית קליפת אורן

לתוסף קליפת האורן Pycnogenol יש תכונות נוגדות חמצון, אומר ברנס, מה שעשוי לחזק את ההשפעות של טיפולי הפסוריאזיס האחרים שלך. קרם המכיל תמצית קליפת אורן המשמש ישירות על העור הפגוע עשוי לעזור להפחית אדמומיות, עובי ודלקת כתוצאה מפסוריאזיס.

רק הקפד לבדוק עם רופא העור שלך לפני הוספת קליפת אורן לשגרת היופי או התוספים שלך. 

10.  Mahonia Aquifolium  (ענבי אורגון)

Mahonia aquifolium הוא עשב אנטי-מיקרוביאלי רב עוצמה. סקירה של ניסויים קליניים  מצאה כי ב-5 מתוך 7 מחקרים, מהוניה הובילה לשיפור בתסמיני הפסוריאזיס, עם מינימום תופעות לוואי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top