ציפורן חודרנית טיפול ביתי ואיך להימנע מכך בעתיד

ציפורן חודרנית, הידועה גם בשם אוניקוקריפטוזיס, נגרמת על ידי גדילת קצה הציפורן לתוך עור הבוהן. ציפורן חודרנית טיפול ביתי ואיך להימנע מכך בעתיד:

זה נגרם לרוב על ידי גזירת הציפורניים שלך בצורה מעוגלת, מה שהופך את זה כך לאחר שהן גדלות בחזרה הן עושות זאת לתוך עור הבוהן שלך.

ברגע שקצה הציפורן פורץ דרך העור, היא בדרך כלל מייצרת דלקת, אי נוחות, ואולי גם זיהום אם לא מטפלים בה כראוי.

בתחילה מוצגת כאי נוחות קלה, ציפורן חודרנית עלולה להתקדם לזיהום, להפוך להפרעה בעצמות ו/או להפוך לבעיה חוזרת.

אם קוצצים את ציפורני הרגליים קצרות מדי בצידי האצבעות, אתם למעשה מגדילים את הסיכוי להתפתחות ציפורן חודרנית.

כמו אנשים רבים, כאשר אתה גזזת את ציפורני הרגליים, אתה עשוי להקטין את הפינות כך שהציפורן מתעקלת עם צורת הבוהן שלך. אבל, טכניקה זו עשויה לעודד את הציפורן שלך לצמוח לתוך עור הבוהן שלך אם עושים זאת בצורה חמורה מדי. כאשר זה קורה, הצדדים של הציפורן יתחילו להתכרבל ולהתחפר בעור שלך.

ציפורן חודרנית טיפול ביתי ואיך להימנע מכך בעתיד

3 דרכי טיפול: ציפורן חודרנית טיפול ביתי ואיך להימנע מכך בעתיד

  • מלח אפסום

אחת הדרכים המהירות והקלות ביותר ל- טיפול ביתי במקרה של ציפורן חודרנית היא להשרות את הבוהן הפגועה בתמיסת מלח אפסום. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להכניס את הבוהן למים תוך כדי שפשוף מלח אפסום לאזור הפגוע. מלח האפסום ייספג בעור ויעזור לרכך ולהמיס חלקים מהציפורן שהוטמעו בעור. מלח אפסום טוב במיוחד בהפחתת כאבים ודלקות הנמצאים גם באזור.

  • להשרות את הרגליים במים

השריית הרגליים במים חמים עוזרת לרכך עוד יותר את הציפורן שגורמת לכאב בבוהן. כאשר הציפורן רכה יותר, הכאב פוחת והסיכוי להסרת החלקים הפגועים של הציפורן עולה באופן דרמטי. לאחר השריית כפות הרגליים למשך כ-20-30 דקות במים חמימים, נסו להסיר את החלק הבעייתי של הציפורן בפינצטה.

  • כותנה וחוט דנטלי

שימוש בכותנה וחוט דנטלי הוא דרך קלה יותר להסיר חלקים מהציפורן שאולי צמחו עמוק לתוך העור. לאחר שהרטבת את כפות הרגליים והשתמשת גם במלח אפסום, הניחו כותנה סביב האזור הפגוע. ברגע שזה נעשה, אתה יכול להשתמש בחוט דנטלי כדי לשלוף חלקים מהציפורן על ידי שימוש בחוט דנטלי החוצה. הקפידו להיות עדינים ולא קשים על העור, שכן מדובר באזור רגיש.

אם אתה מאמין שהבוהן שלך נדבקה, אם יש לך זרימת דם לקויה, או אם יש לך נזק עצבי, אז מומלץ לבקר רופא מומחה לטיפול בכף הרגל לפני שהזיהום יתפשט ועלול להתפתח למשהו הרבה יותר גרוע.

כיצד למנוע ציפורן חודרנית

אלא אם הבעיה מולדת, הדרך הטובה ביותר למנוע ציפורניים חודרניות היא להגן על כפות הרגליים מכל טראומה חמורה וללבוש נעליים וגרביים המתאימים כראוי ומספקים מקום הולם לאצבעות הרגליים. יש לגזור ציפורניים ישר עם גוזם ציפורניים נקי וחד.

כאשר אתה גזזת את הציפורניים, הקפד לעשות זאת מבלי להתחדד או לעגל את הפינות, מכיוון שהציפורניים יצמחו ישירות לתוך העור אם זה נעשה.

גזוז את הציפורניים לא קצר יותר מקצה ה-to, ונסו לשמור על כפות הרגליים נקיות ויבשות בכל הזדמנות אפשרית.

על ידי ביצוע ההנחיות שלנו, תוכל להפחית את הסיכון שלך לפתח ציפורן חודרנית.

זה לא כיף לחלוץ את הנעליים אחרי יום ארוך ולא לקבל הקלה כי הבוהן – לעתים קרובות הבוהן הגדולה – ממשיכה לכאוב. אתה מתיישב כדי להתבונן מקרוב. העור הגובל במיטת הציפורניים שלך אדום, מגורה ונפוח. זה כואב ורך למגע. יש לך ציפורן חודרנית, ואם אתה כמו רוב האנשים, 3-4 הימים הבאים יהיו מלאים בארסנל של קוצץ ציפורניים, אנטיביוטיקה ופסטרים.

“החדשות הטובות הן שהם מובילים לעתים רחוקות מאוד לזיהומים או סיבוכים רציניים”

להלן כמה טיפים להאצת ההחלמה, למנוע זיהום ולהבין מתי הגיע הזמן להגיע לרופא.

מהי ציפורן חודרנית?

ציפורן חודרנית (onychocryptus) מתרחשת כאשר קצה הציפורן חותך לתוך הרקמה שמסביב, וכתוצאה מכך דלקת. זה יכול לקרות גם כאשר העור גדל מעל מיטת הציפורן. כאשר ציפורן הרגליים נשברה לבשר, חיידקים יכולים להיווצר ולעתים להוביל לזיהומים פטרייתיים חמורים. הדלקת הנובעת לא רק כואבת, אלא עלולה לגרום לבעיות בריאותיות אם לא מטפלים בה.

גורמים ואשמים

נעליים לא מותאמות, טראומה למיטת הציפורן, גזירה לא נכונה והיגיינת כף הרגל ירודה, כולם יכולים להוביל לציפורניים חודרניות. למרות שציפורניים חודרניות יכולות לפגוע באנשים בכל הגילאים, יש אנשים שפגיעים יותר לקבל אותן מאחרים. אלה עם סוכרת או נזק עצבי שנגרם על ידי מחלות במחזור הדם צריכים להיות ערניים במיוחד, שכן חוסר זרימת דם יכול להאט את הריפוי. נטייה לפתח ציפורניים חודרניות יכולה להיות גם גנטית.

עשה ולא תעשה:

אל תעשה

נסה “ניתוח באמבטיה” : טיפול בעור המגורה בבית באמצעות חפצים חדים, צמר גפן, או על ידי הרמת מיטת הציפורן עם חוט דנטלי עלול להנחית אותך במשרד הרופא. אם אין לך הפרשות, מוגלה או סימנים דומים של זיהום, נסה להשרות את כף הרגל שלך במים חמימים עם מלח אפסום למשך 20 דקות. הוספת עיסוי עדין לכף הרגל יכולה לשפר את זרימת הדם ולהפחית את הדלקת. יבש את כף הרגל שלך ומרח קרם אנטיבקטריאלי ללא מרשם. שמירה על ניקיון האזור הפגוע היא חובה כדי למנוע זיהום.

לַעֲשׂוֹת

השקיעו בקוצץ ציפורניים חדים : ההבדל בין קוצץ ציפורניים לציפורניים עשוי להיראות זניח, אך להבי קוצץ ציפורניים רחבים יותר ונועד לחתוך ישר על פני הציפורן שלך, להפחית את הסבירות לחדור לעור הגובל. שמירה על קוצץ ציפורניים נקי וחדים בהישג יד היא הצעד הראשון במניעת ציפורניים חודרניות.

אל תעשה

גזרו את ציפורני הרגליים קצרות מדי: הימנע מהצמצום הקצוות של הציפורן. גזירת ציפורניים קצרות מדי מגבירה את הסיכון שהציפורן תצמח לתוך העור החשוף. פודיאטר יכול לעזור לחתוך ציפורניים שהפכו קשות לקיצוץ, מה שקורה לעתים קרובות ככל שאנו מתבגרים והציפורניים שלנו נעשות עבות יותר ונוטות יותר להתכרבל.

לַעֲשׂוֹת

השתמש במידת הכאב כדי להבין אם יש לך זיהום: אם הבוהן שלך מתנפחת וכואבת מאוד, ואתה חווה מוגלה או הפרשות, פנה לטיפול רפואי מיידי. ייתכן שיש לך זיהום חמור (פרוניכיה) שיש לטפל בו באנטיביוטיקה דרך הפה. פליטת ציפורן חלקית – הליך להסרת חלק מהציפורן הפוגעת – עשויה להיות נחוצה עבור חולים כרוניים.

לַעֲשׂוֹת

ללבוש הנעלה נוחה ולשמור על כפות הרגליים יבשות: לנעול נעליים שצובטות את אצבעות הרגליים זה דבר גדול, שכן ציפורניים דחוסות נוטות יותר לחורר את העור שמסביב. בני נוער, ספורטאים ואלו המועדים להזעה מוגזמת צריכים לנקוט באמצעי זהירות כדי שלא ייצרו מבלי משים סביבה לחיידקים וזיהומים פטרייתיים. יש לך פחות סיכוי לקבל ציפורן חודרנית אם תשמור על העור המקיף את ציפורני הרגליים יבשות. כפות הרגליים נושאות את משקל הגוף כולו, אז ודאו שהן ממוקמות היטב בנעליים שלכם ושהן יבשות ומטופחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top