טיפול טבעי באקנה בפנים (פצעי בגרות) – תרופות סבתא

אקנה יכולה להיות עקשנית ונראה שהיא צצה בזמנים הגרועים ביותר. טיפול טבעי באקנה בפנים (פצעי בגרות) – תרופות סבתא:

אקנה (פצעי בגרות) יכולה להיות עקשנית ונראה שהיא צצה בזמנים הגרועים ביותר. החדשות הטובות הן שתרופות ללא מרשם ותרופות סבתא יכולות לעזור ולעצור התפרצויות חדשות. החדשות הרעות הן שמוצרי אקנה מסוימים עלולים לגרום לתופעות לוואי כמו אדמומיות, שינוי צבע או יובש,  מסיבה זו, יש אנשים שמעדיפים טיפול באקנה בבית עם פתרונות טבעיים.

בדרך כלל, ככל שהאקנה קל יותר, כך ניתן לטפל בקלות בבית, אומר ג’ושוע זייכנר, MD, מנהל מחקר קוסמטי וקליני ברפואת עור בבית החולים הר סיני בניו יורק. עם זאת, במקרים חמורים יותר – במיוחד אם יש ציסטות או גושים – לרוב יש צורך בטיפולים מקצועיים.

עבור אקנה (פצעי בגרות) קלה, אתה עשוי להיות מופתע לגלות שכבר יש לך מספר תרופות נגד אקנה בבית שלך – ובמטבח שלך מכל המקומות.

ניתן לערבב מזונות ומרכיבים נפוצים, כגון מלפפונים, שיבולת שועל , ענבים ושמרים, למסכת פנים וליצור טיפול באקנה. טיפול פנים תוצרת בית עשוי לעזור למנוע או לנקות אקנה, כמו גם לשמור על העור שלך זוהר, לחות ובריא.

טיפול טבעי באקנה בפנים (פצעי בגרות) – תרופות סבתא:

1. “ניקוי ענבים”

ענבים הם חטיף מרענן, בין אם אוכלים רגיל כחטיף, חצויים כתוספת לסלט, או קפואים כקינוח בריא. אבל סביר להניח שענבים לא עולים בראש כשאתם חושבים על טיפולי אקנה.

אולם על פי מאמר שפורסם באפריל 2016 ב- Advances in Dermatology and Allergology , רזברטרול בקליפת הענבים האדומים עשוי להפגין פעילות חיידקית נגד Cutibacterium acnes.  נקרא בעבר Propionibacterium acnes , C. acnes הוא חיידק בבלוטות החלב התורם לאקנה (פצעי בגרות). 

אז קחו כמה ענבים טריים מהמקרר שלכם, וקיבלתם תכשיר קל לניקוי פנים. חתכו שניים או שלושה ענבים לשניים ושפשפו את הבשר על הפנים והצוואר שלכם.

טיפול טבעי באקנה בפנים (פצעי בגרות) - תרופות סבתא

2. מסכת פנים מלפפון

אם אי פעם הייתם בספא, סביר להניח ששמתם פרוסות מלפפון על העיניים כדי להפחית נפיחות – וייתכן שהן לא טיפול מדומה.

סקירה קודמת מעידה כי למלפפונים יכולה להיות השפעה מרגיעה על העור, להפחית גירוי, נפיחות וכאב.  לפיכך, הם עשויים להקל על דלקת הקשורה ספציפית לאקנה.

במקרה של אקנה, “מתפתחת דלקת בתוך בלוטת השמן והזקיק, המובילה לבליטות אדומות וכועסות בעור”, מסביר ד”ר זייכנר. כאשר אקנה מתפתח עמוק בתוך העור, “עלולה להתפתח ציסטה ולהתמלא בשמן. אם דופן הציסטה נקרעת והשמן נחשף לשכבות העור העמוקות יותר, לעתים קרובות מתרחשת תגובה דלקתית חזקה”, הוא אומר.

איך מלפפונים יכולים לעזור?

“למלפפונים יש יתרונות מרגיעים ולחות בעור, כך שאם העור שלך מודלק מאקנה, מלפפונים עשויים להציע יתרון מרגיע צנוע”, מציין זייכנר. אבל הוא מזהיר שהם לא יעילים בטיפול בפצעונים הבסיסיים.

הנה איך לקצור את היתרונות: “הכין משחה על ידי מיזוג מלפפון קטן אחד וכוס שיבולת שועל”, אומר ד”ר קוק-בולדן. מערבבים 1 כפית מהמשחה הזו עם 1 כפית יוגורט ומרח אותו על הפנים שלך. השאר אותו למשך 30 דקות, ולאחר מכן שטף.

3. מסכת פנים מלפפונים

אם אין לך שיבולת שועל או יוגורט במטבח שלך, השתמש בתרופת המלפפון הזו במקום זאת. המסכה המקררת והמרגיעה הזו תעזור להחליק את העור שלך, שיכול להרגיש מחוספס מאקנה. “מועכים מלפפון שלם אחד, מסננים את המים, מוסיפים כף סוכר ומערבבים היטב”, אומר קוק-בולדן. “מרחו על הפנים שלכם והשאירו אותו למשך 10 דקות; לאחר מכן שטפו במים קרים.”

4. מסכת דבש פשוטה

לדבש תכונות ריפוי רבות. לפי Mayo Clinic, יש אנשים שמשתמשים בו כסירופ טבעי לשיעול וכדי להקל על כאב גרון . 

על פי מאמר שפורסם באוגוסט 2016 ב- Central Asian Journal of Global Health , מחקרים במבחנה מצביעים על כך שהתכונות האנטיבקטריאליות של הדבש עשויות גם לקדם ריפוי של כוויות וזיהומי פצעים, ולעכב את הצמיחה של C. acnes 

לפני החלת מסכה זו, שטפו את הפנים במים חמים, אומר קוק-בולדן. לאחר מכן יש למרוח את הדבש ולהשאיר אותו על העור למשך 30 דקות. שטפו את הדבש במים חמים.

5. מסכת שמרים ויוגורט לעור שמן

למרות שדרוש מחקר נוסף, עדויות שפורסמו באפריל 2015 ב- International Journal of Women’s Dermatology העלו כי מוצרי חלב מותססים כמו יוגורט עשויים לקדם את בריאות העור. יוגורט הוא גם פרוביוטיקה, אשר הוכח כמעכבת C. acnes. 

להכנת המסכה, שלבו 1 כפית שמרי בירה עם מעט יוגורט רגיל ליצירת תערובת דקה. קוק-בולדן אומר, “מרחו אותו ביסודיות על כל האזורים השומנים והשאירו למשך 15 עד 20 דקות. שטפו במים חמימים; לאחר מכן השתמשו במים קרים כדי לסגור את הנקבוביות.”

6. טיפול פנים משיבולת שועל

התכונות האנטי דלקתיות של שיבולת שועל מרגיעות באופן טבעי ועשויות להקל על גירוי הנגרם על ידי מצבים דרמטולוגיים כמו פריחות , אריתמה, כוויות, גירוד ואקזמה , על פי מחקר שפורסם בינואר 2015 בכתב העת Journal of Drugs and Dermatology .

לשיבולת שועל יש יתרונות להגנה על העור באקנה (פצעי בגרות), לחות ואנטי דלקתיות, אומר זייכנר. “זה לא יעיל במיוחד בטיפול באקנה, אבל זה יכול לעזור להרגיע עור יבש ומודלק. בדרך כלל אני ממליץ על קרמי לחות על בסיס שיבולת שועל למטופלים שלי שמשתמשים בטיפולי אקנה שעלולים לעצבן”, הוא מציין.

מערבבים יחד 2 כפיות שיבולת שועל, 1 כפית סודה לשתייה ומספיק מים כדי ליצור משחה. החלק את המשחה על כל הפנים שלך ושפשף אותה בעדינות פנימה. יש לשטוף ביסודיות לאחר מכן.

7. מסכת פנים כורכום

לעור יפה, כלות בהודו משתמשות באופן מסורתי במסכת כורכום לפני חתונתן, אומרת קוק-בולדן. הדבר נובע ככל הנראה מהתכונות האנטי-דלקתיות, האנטי-מיקרוביאליות ונוגדי החמצון של התבלין , ויכולתו לשפר באופן משמעותי את חומרת מחלות העור כמו אקנה, התקרחות , אטופיק דרמטיטיס , חזזית פה, גרד ופסוריאזיס , על פי סקירה שפורסמה. באוגוסט 2016 במחקר לפיתותרפיה .

מרכיבים לתרופה זו לאקנה זמינים בשווקי תבלינים ובחנויות מזון אתני.

מערבבים 1/2 כוס קמח חומוס ו-2 כפיות כל אבקת כורכום , אבקת אלגום וגהי (חמאה מובהקת) או שמן שקדים , ולאחר מכן שלבו אותם עם מספיק מים כדי ליצור משחה. “מרחו והשארו למשך 5 עד 10 דקות”, אומר קוק-בולדן. “לשפשף בלחץ עם שתי כפות הידיים והאצבעות כדי להסיר את כל הדבק.” לשטוף היטב במים.

מילה אחרונה על תרופות ביתיות לאקנה

מסכות פנים תוצרת בית יכולות להצעיר את העור שלך ולסייע בניקוי אקנה – וכל המתכונים האלה משתמשים במרכיבים נפוצים שנמצאים במזווה ובמקרר שלך. נסה אחת או יותר מהתרופות הללו לטיפול בעור הנוטה לפצעונים וראה כיצד העור שלך מגיב.

אם טיפולים בבית לא עוזרים לאחר שבועיים עד ארבעה שבועות, פנה לבסיס עם רופא עור לעזרה, אומר זייכנר. “למרבה הצער, עיכובים בטיפול מגבירים את הסיכון לפתח כתמים בעור, או במקרים מסוימים, צלקות קבועות “, הוא מזהיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top