מיץ תפוזים ותרופות , האם מותר ? כל הפרטים

מזונות מסוימים יכולים לקיים אינטראקציה עם תרופות, להשפיע על ספיגתן, חילוף החומרים או יעילותן. מיץ תפוזים ותרופות , האם מותר ? כל הפרטים:

שתיית מיץ תפוזים עם ארוחת הבוקר היא מסורת אמריקאית ארוכת שנים. יש לו בדיוק את הכמות הנכונה של מתיקות, הרבה ויטמין C ועוזר לשטוף את תרופות הבוקר האלה. עם זאת, המחקרים האחרונים מדווחים כי מיץ תפוזים, יחד עם אשכוליות ומיץ תפוחים עשויים למעשה לעכב את הספיגה של תרופות רבות. לכן, בעוד שהטוב של מיץ התפוזים עדיין מזין את הגוף שלך, ייתכן שתצטרך לשנות את הדרך שבה אתה נהנה ממנו.

מיץ תפוזים ותרופות , האם מותר ? כל הפרטים:

עֵדוּת

מיץ תפוזים ותרופות? בשנות ה-80, דייוויד ביילי, Ph.D., פרופסור לרפואה ופרמקולוגיה באוניברסיטת מערב אונטריו, מצא שמיץ פירות הגביר באופן משמעותי את היעילות של הכנסת התרופה ללחץ הדם, פלודיפין, לזרם הדם. עם זאת, מאז, חוקרים אחרים הראו שהמיץ למעשה מעכב תרופות אחרות. ביילי ביצעה יותר מחקרים שהתאימו יותר לתוצאות מחקר אחרות. לפי Mercy Health Plans, ביילי הציג את הממצאים החדשים שלו ב-2008.

מַנגָנוֹן

תוצאת מחקר שנערך לאחרונה הראתה שאספירין, כימיקל מבודד במיץ תפוזים, הפחית את הספיגה של התרופה להורדת לחץ הדם celiprolol במעיים של חולדות. מחקרים אחרים מצאו כי חומר כימי נוסף המעורב בתת ספיגה קיים גם במיץ תפוזים. יש לו את התכונות של נרינגין, תרכובת שנותנת טעם חמצמץ, שנמצאת גם באשכולית. באופן ספציפי, תרכובות דמויות נרינגין אלו חוסמות את ספיגת התרופה במעי הדק.

תרופות מושפעות

ככל שעובר הזמן, מופיעות עדויות נוספות לכך שמיץ תפוזים משפיע לרעה על הספיגה של תרופות רבות. תרופות אלו כוללות תרופות להורדת לחץ דם, כולל חוסמי בטא atenolol, celiprolol ו-telinolol. יעילות הטיפול בקדחת השחת בפקסופנדין מושפעת גם משתיית מיץ תפוזים. מחקר אחר השווה שלוש קבוצות של מבוגרים שנטלו סותרי חומצה, אלודרוקס, בפני עצמם, עם מיץ תפוזים או עם חלב. הקבוצות הושוו עבור ספיגת אלומיניום. החוקרים מצאו כי שיעור ספיגה גבוה משמעותית בקבוצה שנטלה את סותרי החומצה עם מיץ תפוזים מאשר עם חלב או לבד. במקרה זה, התוצאות הראו שמיץ תפוזים הגביר את כמות האלומיניום שנכנסת לגוף, השפעה מזיקה.

תרופות נוספות שיש להם השפעה עם צריכת תרופות

מזונות מסוימים יכולים לקיים אינטראקציה עם תרופות, להשפיע על ספיגתן, חילוף החומרים או יעילותן. זה חיוני לעקוב אחר עצתו של ספק שירותי הבריאות שלך ולקרוא את תוויות התרופות לקבלת הנחיות ספציפיות כיצד לקחת אותן. עם זאת, הנה כמה הנחיות כלליות:

  1. אשכוליות ומיץ אשכוליות: אשכולית יכולה להפריע לחילוף החומרים של מספר תרופות, מה שמוביל לרמות מוגברות בזרם הדם. זה יכול להיות מסוכן עבור תרופות כגון סטטינים, תרופות להורדת לחץ דם מסוימים ותרופות פסיכיאטריות מסוימות.
  2. מוצרי חלב: מזונות עשירים בסידן, כגון מוצרי חלב, יכולים להיקשר לאנטיביוטיקה מסויימת (כמו טטרציקלינים ופלורוקינולונים), ולהפחית את ספיגתם. רצוי ליטול תרופות אלו על בטן ריקה, בדרך כלל לפחות שעתיים לפני או אחרי אכילת מוצרי חלב.
  3. מזונות עתירי סיבים: מזונות עתירי סיבים, תוספי מזון או סובין יכולים להפריע לספיגה של תרופות מסוימות. קח תרופות לפחות שעתיים לפני או אחרי צריכת מזון עתיר סיבים.
  4. מזונות עשירים בויטמין K: אם אתם נוטלים מדללי דם כמו וורפרין, חיוני לשמור על צריכה עקבית של ויטמין K. מזונות עשירים בוויטמין K, כגון עלים ירוקים, עלולים להפריע ליעילות התרופה.
  5. אלכוהול: אלכוהול יכול לקיים אינטראקציה עם מגוון רחב של תרופות, להגביר את הסיכון לתופעות לוואי או להפחית את יעילותן. בדוק תמיד עם ספק שירותי הבריאות שלך לגבי הגבלות אלכוהול בזמן נטילת תרופות.
  6. קפאין: תרופות מסוימות יכולות להיות מושפעות מקפאין, להגדיל או להפחית את יעילותן. שימו לב לכל אזהרות על תוויות התרופות לגבי צריכת קפאין.
  7. מזונות עשירים בטירמין: תרופות מסוימות, כגון מעכבי מונואמין אוקסידאז (MAOI), יכולות לקיים אינטראקציה עם מזונות עשירים בטירמין כמו גבינות מיושנות, מזון כבוש או מותסס, ובשרים מעובדים מסוימים. אינטראקציה זו עלולה להוביל לעלייה מסוכנת בלחץ הדם.

התייעץ תמיד עם רופא או הרוקח אם יש לך שאלות לגבי תרופות ספציפיות והאינטראקציות שלהן עם מזון. הם יכולים לספק ייעוץ מותאם אישית על סמך מצבך הבריאותי והתרופות שאתה נוטל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top