אשכוליות ולחץ דם גבוה, האם קיימת השפעה? כל הפרטים

לחץ דם גבוה יכול להיות לא בטוח אם הוא לא מטופל בזמן. אשכוליות ולחץ דם גבוה, האם קיימת השפעה? כל הפרטים:

האם אכילת אשכוליות מסייעת בהורדת לחץ הדם?

לחץ דם גבוה יכול להיות לא בטוח אם הוא לא מטופל בזמן. מה שיכול לשים אותך בסיכון לאי ספיקת לב, שבץ מוחי, אי ספיקת כליות ובעיות רפואיות אחרות. התאמת הרגלי החיים שלך באמצעות שינויים בתזונה, יותר פעילות גופנית ועבודה עם הרופא שלך יכולים לעזור למנוע בעיות רפואיות חמורות.

אשכוליות ולחץ דם גבוה, האם קיימת השפעה? כל הפרטים

האשכולית היא מימית, מרה, צ’יסטית, חמוצה ובסך הכל טעימה. ישנם סוגים וצבעים שונים. אשכולית היא פרי היברידי, תערובת טבעית בין תפוז לפומלה, ששניהם הוכנסו לבית הולדתה של האשכולית, ברבדוס מאסיה במאה ה-17. האשכולית הובאה לפלורידה בתחילת המאה ה-19. בארה”ב, כיום מגדלים אשכוליות באריזונה, קליפורניה, פלורידה וטקסס. באריזונה ובקליפורניה, הם זמינים מינואר עד אוגוסט; בפלורידה ובטקסס, הם זמינים מאוקטובר עד יוני. בעיקרון, אתה יכול ליהנות מהם כל השנה אם אתה בסדר עם אכילת אוכל שאינו בהכרח מקומי עבורך. ברחבי העולם, סין היא היצרנית מספר אחת של אשכוליות.

אשכוליות ולחץ דם גבוה, האם קיימת השפעה? כל הפרטים:

על פי מחקר משנת 2012 , אשכוליות הורידו את לחץ הדם. מחקר זה נמשך שישה שבועות ובדק 74 מבוגרים שסבלו מעודף משקל. הם חילקו את הקבוצה לשניים: קבוצת ביקורת (אלו שלא הייתה להם אשכולית) וקבוצת המחקר (אלה שקיבלו חצי אשכולית לארוחה, כך שלוש פעמים ביום). הם ראו שקבוצת המחקר חוותה ירידה במשקל, ירידה בהיקף המותניים, ירידה בליפופרוטאין בצפיפות נמוכה וירידה בלחץ הדם שלהם.

מחקר אחר, שנעשה ב-2016 , ציין גם הוא שאשכולית מורידה את לחץ הדם. זה היה מחקר סקירה, שבחן 154 ציטוטים ושלושה מחקרים מבוקרים אקראיים. הניתוח שלהם הראה ירידה מובהקת סטטיסטית בלחץ הדם הסיסטולי.

בנוסף, באשכולית יש אשלגן , אשר הוכח כמפחית לחץ דם גבוה. באשכולית אחת יש כ-300 מיליגרם של אשלגן. מחקר שסקר 22 מחקרים אחרים ציין כי לחץ הדם ירד עם צריכת אשלגן גבוהה יותר. הם מצאו ירידה בסיכון לשבץ גם עם צריכת אשלגן גבוהה יותר.

לאשכולית יש גם יתרונות אחרים; הוא עשיר בויטמין C, סיבים, נוגדי חמצון וויטמין A. הוא דל בקלוריות ומסייע לספיגת ברזל. אשכולית עלולה ליצור אינטראקציה שלילית עם תרופות, לכן חשוב לדבר עם הרופא שלך על אשכולית והיבטים אחרים של התזונה שלך.

בנימה נוספת, מחקר משנת 2006 שהעריך 91 מבוגרים (שסבלו מהשמנת יתר) במשך 12 שבועות מצא שאלו שאכלו אשכולית (ניתנו להם חצי אשכולית טרייה לפני כל ארוחה) או שתו מיץ אשכוליות איבדו משקל רב יותר מאלה שאכלו. לא (קבוצת הביקורת).

הוכח גם ששום מוריד את לחץ הדם, אבל זה נושא לפעם אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top