מה הם צמחי מרפא לחיזוק מערכת העיכול הטובים ביותר

חשיבות של שמירה על בריאות המעיים שלך. מה הם צמחי מרפא לחיזוק מערכת העיכול הטובים ביותר:

תשעים אחוז מהסרוטונין נוצר במעיים. הידעת, סרוטונין עוזר לגוף לווסת חרדה, אושר ומצב רוח? על ידי אכילה נכונה והאכלה של החיידקים הבריאים במעי שלך, יכולתו של הגוף ליצור סרוטונין מוגברת משמעותית, ועוזרת לך להרגיש רגועה יותר, מאושרת ובטוחה יותר.

מערכת העיכול נתפסת כיום כבסיסית לבריאותנו הכללית ברוב מערכות הרפואה המסורתית. לעיכול יש השפעה חזקה על מערכת העצבים, ההורמונים והחיסון שלנו. תפקידם של מזונות מוכר כיום יותר ויותר במצבים שלא היו קשורים בעבר לתזונה: הפרעות אוטו-אימוניות כמו דלקת מפרקים שגרונית או טרשת נפוצה; בעיות מצב רוח והתנהגות כמו אוטיזם, הפרעות קשב וריכוז ודיכאון; הפרעות ניווניות כגון אלצהיימר ודלקת פרקים; מצבים אלרגיים כולל אסטמה ואקזמה. דלקת עומדת בבסיס המחלות הללו והכרוניות ביותר כמו השמנת יתר, מחלות לב וסרטן. 

אנו יכולים לשנות את התגובות הדלקתיות ההרסניות הללו לפי סוגי המזון שאנו אוכלים והאופן שבו אנו אוכלים אותם. ניתן לטפל בבעיות נפוצות כמו צרבת, הפרעות עיכול ועצירות באמצעות הבנה כיצד להשתמש במזונות, עשבי תיבול ותבלינים בטיפול עצמי.

ברור שישנם גורמים נוספים המשפיעים על בריאות העיכול שלנו, כמו עומס הלחץ שלנו: שינה, דיאטה, אלכוהול, עישון, משקל, תפקודי כבד, מחזור הדם, מצב רוח, פעילות גופנית, כימיקלים, איכות המזון וכו’, אבל אתה יכול להתחיל לתמוך במערכת העיכול שלך בריאות על ידי הבנת תפקודי העיכול הבסיסיים והקפדה על הגוף שלך.קרא עודאיך לשמור על מעי בריא ולהגביר את חסינות הגוף שלך

הנקודות העיקריות שלקחתי מהקורס היו החשיבות של לאכול כמה שיותר מגוון – זה נשמע מובן מאליו אבל אחרי שראיתי מבחר קטן של עשבי תיבול ותבלינים , נזכרתי במגוון הטבעי העצום – וגם שה “תרופה” בצמחים נמצאת לעתים קרובות בעור, בבד ובזרעים. הרבליסט הרפואי, אלכס, עודד אותנו ליהנות מכל החלקים השונים של הצמח ולהתנסות יותר במטבח; בין אם זה על ידי הוספת הגבעולים וגם עלים של עשבי תיבול טריים לסלט, נסיון המעטפת הפנימית של קליפה של בננה או כשמבשלים עם שום או בצל תוך שמירה על העור כדי ליהנות מהיתרונות של דליפת הפיגמנט לתבשיל.

מה הם צמחי מרפא לחיזוק מערכת העיכול הטובים ביותר:

מה הם צמחי מרפא לחיזוק מערכת העיכול הטובים ביותר

הנה כמה עשבי עיכול נפוצים שכדאי לכם להתנסות בהם בבישול שלכם, יחד עם היתרונות הבריאותיים שלהם:

1. ג’ינג’ר

ג’ינג’ר מחמם ומרגיע את העיכול, נוגד בחילות ואנטי מיקרוביאלי להרבה פשפשי קיבה נפוצים. מחמם ידיים ורגליים קרות.

2. כורכום

הכורכום הוא קרמינטיבי – כלומר יכול להקל על נפיחות, תומך בכבד, אנטי מיקרוביאלי ואנטי דלקתי רב עוצמה.

3. שומר

שומר יכול גם לעזור להקל על נפיחות וממריץ את הכבד. זה משפר את התיאבון, מגביר את ייצור החלב ומקל על קוליק. הוא מוציא קטרר בדרכי הנשימה העליונות, הוא שטיפת עיניים לדלקת הלחמית ובעל פעולה אסטרוגנית מאזנת.

4. קימל

קימל הוא צמח עשב עליון למערכת העיכול, מקל על התכווצויות קיבה ובחילות, מסייע בהוצאת גזים מהמעי ובמניעת תסיסה בקיבה.

5. קינמון

קינמון הוא ממריץ מחמם לתיאבון ולמחזור הדם. אנטי ויראלי, אנטיבקטריאלי ואנטי פטרייתי. עוזר להפחית את רמת הסוכר בדם וכיב הגורם להליקובקטר פילורי.

6. שום

שום הוא אנטי מיקרוביאלי, ופרוביוטי בשל האינולין שלו ותרכובות אחרות, התומך בבריאות הלב וכלי הדם. בצל, שאלוט וכרישה וכו’ שייכים לאותה משפחה מסוג Allium ויש להם פעולות דומות.

7. רוזמרין

רוזמרין הוא חומר קרמינטיבי מעורר שעוזר לנקות את הכבד והראש שלך.

8. מנטה

מנטה מרעננת וכן נוגדת עוויתות, מקררת ואנטי-מיקרוביאלית. זה שימושי בשיעול והצטננות, תומך בתפקוד הכבד ועוזר להפסיק גירוד בשימוש מקומי.

9. שמיר

שמיר מרגיע ויכול לשמש כסם הרגעה. זה שימושי כדי לקדם שינה רגועה, להפיג קוליק והתכווצויות. זה מרכיב מפתח במי גריפס.

10. פלפל אנגלי

פלפל אנגלי מחמם ומתיישב במעיים. תכולת האאוגנול מעודדת אנזימי עיכול, משככת כאבים ומחטאת. הכי מועיל כששותים כתה לאחר ארוחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top