טיפול טבעי בעור יבש במרפק – תרופות סבתא

אם אתה מתמודד עם מרפקים יבשים, מגרדים או קשקשים, אתה לא לבד. טיפול טבעי בעור יבש במרפק – תרופות סבתא:

אם אתה מתמודד עם מרפקים יבשים, מגרדים או קשקשים, אתה לא לבד. אנשים רבים נאבקים בבעיית עור נפוצה זו, שיכולה לנוע בין מטריד קל ועד כואב לחלוטין. החדשות הטובות הן שיש הרבה דרכים יעילות להיפטר ממרפקים יבשים, וריכזנו את התיקונים הטובים ביותר לפי רופאי עור.

גורמים ליובש במרפקים

ישנן סיבות רבות מדוע אנשים מקבלים מרפקים יבשים, והבנת מה הסיבה השורשית יכולה לעזור לך למצוא ולתקן את הבעיה. דברים רבים, כולל הדברים הבאים, יכולים לגרום ליובש במרפקים:

טיפול טבעי בעור יבש במרפק - תרופות סבתא
  • התייבשות : כאשר הגוף שלך לא מקבל מספיק מים, העור שלך יכול להיות יבש ומתקלף, כולל על המרפקים. לכן חשוב לשמור על לחות על ידי שתייה מרובה של מים ומשקאות עשירים באלקטרוליטים. אם אתה לא בטוח כמה מים אתה צריך לשתות, כלל אצבע טוב הוא לכוון למחצית ממשקל הגוף שלך באונקים בכל יום. 
  • לחות נמוכה : מחסור בלחות באוויר יכול להסיר מהעור שלך את השמנים הטבעיים שלו, ולהוביל ליובש במרפקים. אם אתה חי באקלים יבש או חשוף לעתים קרובות למיזוג אוויר או חימום, ייתכן שאתה נוטה יותר ליובש במרפקים. שימוש במכשיר אדים בבית שלך יכול לעזור להוסיף לחות בחזרה לאוויר, מה שיכול בתורו לעזור לשמור על לחות העור שלך.
  • פעילויות מסוימות : אם אתה עובד ליד שולחן כל היום או שיש לך עבודה שדורשת ממך לשטוף ידיים לעתים קרובות, אתה עלול להיות נוטה יותר לייבוש מרפקים. השפשוף המתמיד של המרפקים שלך על משטחים קשים או השפעות הייבוש של מים וסבון עלולים להסיר מהעור שלך את השמנים הטבעיים שלו ולהוביל ליובש.
  • הריון : נשים רבות חוות עור יבש במהלך ההריון עקב שינויים הורמונליים שעלולים להשפיע על רמות הלחות בעור. אם את בהריון ומתמודדת עם מרפקים יבשים, חשוב לנקוט משנה זהירות כדי לשמור על לחות העור.

במקרים מסוימים, מרפקים יבשים ועור יבש יכולים להוות סימן למצב העור הבסיסי, ולכן עדיף להתייעץ עם רופא עור, שיוכל לאבחן ולהציע את תוכניות הטיפול הטובות ביותר בהתאם לסוג ומצב העור שלך. 

גורמים סביבתיים המובילים ליובש במרפקים

לגורמים סביבתיים יכולה להיות השפעה על מרפקים יבשים. הבנה וטיפול בגורמים אלו יכולים לסייע במניעה וניהול של יובש במרפק. כמה אלמנטים סביבתיים שיכולים להוביל ליובש במרפקים הם כדלקמן:

  • לחות נמוכה : אובדן לחות בעור יכול להתרחש בסביבות יבשות ולחות נמוכה. עור יבש יכול להיות תוצאה של מזג אוויר קר, במיוחד בחורף כאשר רמות הלחות בדרך כלל נמוכות יותר.
  • אמבטיות חמות או מקלחות : חשיפה ממושכת למים חמים עלולה לרוקן את שכבת השומנים הטבעית של העור, ולגרום ליובש. אמבטיות או מקלחות ארוכות וחמות עלולות לגרום לעור, במיוחד למרפקים, לאבד לחות.
  • סבונים וחומרי ניקוי קשים : שימוש בסבונים קשים או בחומרי ניקוי עם חומרי ניקוי או ריחות חזקים עלולים לפגוע במחסום הטבעי של העור, ולהגביר את הסיכון ליובש. זה רלוונטי במיוחד למרפקים, שאולי לא מייצרים שמן טבעי כמו חלקי גוף אחרים.
  • כביסה רגילה : שטיפה קבועה של הידיים או המרפקים, במיוחד עם סבונים קשים, עלולה לרוקן את השמנים הטבעיים של העור שלך, לגרום לך להרגיש יבש ומגורה.
  • היעדר לחות : יובש עלול לנבוע מהרטבת העור לעיתים רחוקות, במיוחד סביב המרפקים. המרפקים נוטים יותר ליובש מכיוון שיש להם פחות בלוטות שמן מאשר אזורים מסוימים בגוף. 
  • אלרגנים סביבתיים : גירוי ויובש בעור יכולים לנבוע מחשיפה לאלרגנים סביבתיים כמו אבק, אבקה או טקסטיל מסוים.
  • חשיפה לשמש : עור יבש יכול לנבוע מחשיפה ממושכת לשמש ללא הגנה מספקת. המרפקים פגיעים לכוויות שמש, שעלולות להוביל לקילוף וייבוש העור.
  • חשיפה לרוח : על ידי עידוד אידוי הלחות מפני העור, מזג אוויר סוער עלול להחמיר את העור היבש.

עצות להימנעות וטיפול במרפקים יבשים

  • השתמש בחומרי ניקוי עדינים : כדי למנוע דלדול מהשמנים הטבעיים של העור, השתמש בחומרי ניקוי עדינים ללא ריח.
  • מקלחות פושרות קצרות יותר : קחו אמבטיות ומקלחות קצרות יותר והשתמשו במים פושרים במקום חמים.
  • לחות רגילה : לאחר הכביסה, במיוחד, מרחו קרם לחות על המרפקים. בחר קרם לחות עם תכולת לחות גבוהה ומרכך.
  • הגן מפני גורמים סביבתיים : במזג אוויר קר או סוער, לבש בגדים מגנים, כמו שרוולים ארוכים. כדי להימנע מחשיפה לשמש, יש להשתמש בקרם הגנה.
  • השאר לחות : כדי לשמור על לחות העור שלך מבפנים החוצה, וודא שאתה שותה מספיק מים.
  • חשוב על מכשירי אדים : כדי להוסיף לחות לאוויר, במיוחד בסביבות פנימיות יבשות, השתמש במכשיר אדים.

פנה לרופא עור לקבלת הדרכה אישית ואפשרויות טיפול אם היובש שלך לא חולף לאחר שניסית את הפתרונות הללו או אם יש לך בעיות עור אחרות כמו גירוד או אדמומיות.

זיהוי מצבי עור בסיסיים

זיהוי בעיות עור הבסיסיות עשוי להיות קשה, ולעתים קרובות יש צורך להתייעץ עם רופא עור. עם זאת, ישנם כמה סימנים ותסמינים נפוצים הקשורים להפרעות עור רבות שעשויות לסייע לך בזיהוי קשיים פוטנציאליים. זכרו כי אבחון עצמי אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מקצועי, ובמידה ואתם חושדים במחלת עור יש לפנות לרופא לצורך אבחון מדויק וטיפול מתאים. להלן כמה תסמינים כלליים הקשורים לבעיות עור מסוימות:

  1. אקזמה (דרמטיטיס) : התסמינים כוללים כתמים יבשים, קשקשים, שלפוחיות, או, במצבים קיצוניים, חלחול מהעור. אטופיק דרמטיטיס, דלקת עור ממגע ואקזמה מספרית הם סוגים נפוצים.
  2. פסוריאזיס : התסמינים כוללים עור יבש וסדוק, גירוד או תחושות צריבה ואזורים מעובים ואדומים בעור עם קשקשים כסופים. פסוריאזיס הפוכה, פסוריאזיס גוטאטי ופסוריאזיס פלאק הם סוגים נפוצים.
  3. אקנה : הסימנים כוללים נגעים אדומים, נפוחים ודלקתיים; במקרים חמורים יותר, ציסטות או גושים. אקנה וולגריס ואקנה סיסטיק הם סוגים נפוצים.
  4. רוזציאה : הסימנים כוללים כלי דם גלויים, פפולות או פוסטולות, ואדמומיות מתמשכת בפנים, במיוחד על הלחיים והאף. חשיפה לשמש, מזונות מסוימים, אלכוהול ומתח הם טריגרים.
  5. זיהומים פטרייתיים : הסימנים כוללים קשקשים, התקלפות או קילוף עור; פריחות אדומות ומגרדות שהן לעתים קרובות מעגליות. כף הרגל של אתלט, גירוד ג’וק וגזזת הם סוגים נפוצים.
  6. תגובות אלרגיות : התסמינים כוללים אדמומיות, נפיחות, שלפוחיות או בליטות, כוורות ופריחה מגרדת. טריגרים כוללים מזונות מסוימים, תרופות, עקיצות חרקים ובא במגע עם אלרגנים.
  7. דלקת עור ממגע : התסמינים כוללים שלפוחיות או בליטות, נפיחות ופריחה אדומה ומגרדת המתפתחת לעתים קרובות לאחר מגע בעור עם אלרגנים או חומרים מגרים.
  8. סרטן העור : הסימנים כוללים גידולים חדשים או פצעים שמסרבים להיעלם, כמו גם שינויים במראה של שומות (א-סימטריה, גבולות לא אחידים, שינויי צבע). הסוגים כוללים מלנומה, קרצינומה של תאי קשקש וקרצינומה של תאי בסיס.
  9. הפרעות עור אוטואימוניות : פריחה בעור, שלפוחיות או נגעים הם סימני אזהרה שיכולים להיות קשורים לתסמינים מערכתיים. דוגמאות כוללות דרמטומיוזיטיס, סקלרודרמה וזאבת.
  10. זיהומים ויראליים : התסמינים הבאים עשויים להיות נוכחים: שלפוחיות, פצעים, פריחה ואולי חום. נגיף הרפס סימפלקס, שלבקת חוגרת ואבעבועות רוח הן כמה דוגמאות.

אם אתה מבחין בשינויים מתמשכים או מדאיגים בעור שלך, פנה מיד לעזרה רפואית. לאבחון וטיפול מדויקים בכל מצב עור בסיסי, רופא עור יכול לבצע בדיקה יסודית, לקבל היסטוריה רפואית מעמיקה ולהזמין בדיקות נוספות לפי הצורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top